اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - 31 July 2021
مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا اعلام کرد؛ به‌زودی با اضافه شدن ایستگاه‌های مبادله باتری (Battery Swap) و امکان اجاره خودروهای برقی (خودروهای اشتراکی)، اپلیکشن خدمات شارژ بر اساس قابلیت استفاده از ایستگاه‌ها، رزرو، پرداخت و ... برای این نوع از ایستگاه‌ها به‌روزرسانی می‌شود.
اپلیکیشن خدمات شارژ مپنا؛ ارائه‌ دهنده خدمات ایستگاه‌های شارژبه گزارش عصرپرس، با توسعه خودروهای برقی، نیاز کاربران به نرم‌افزارهای رزرو، مکان‌یابی و پرداخت ایستگاه‌های شارژ بیشتر خواهد شد.

در ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی که از شارژر سریع (DC) بهره می‌برند، برای شارژ کامل یک خودرو برقی بین 30 تا 60 دقیقه زمان نیاز است و در ایستگاه‌هایی که از شارژرهای نوع AC استفاده می‌کنند یا در شارژرهای مدل خیابانی و خانگی، این زمان بین 3 تا 4 ساعت خواهد بود.

هرچند ایستگاه‌های شارژ AC باید به تعداد بسیار در همه خیابان­ها، محل‌‍های پارک خیابانی و پارکینگ ساختمان‌ها ایجاد شود، اما رزرو و مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژِ بدون استفاده، یکی از نیازمندی‌های اصلی رانند­گان خودروهای عمومی و شخصی خواهد بود.

مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت‌های مپنا، به عنوان تولیدکننده انواع شارژرهای خودرو برقی، اپلیکیشن کاربری ایستگاه­های شارژ خودرو برقی را  بر بستر وب (PWA) توسعه داده است. این اپلیکیشن برای همه کاربران  اندروید و IOS قابل استفاده است.

اپلیکیشن جامع ایستگاه‌های شارژ مپنا، دارای قابلیت‌های متعددی از جمله رزرو ایستگاه‌های شارژ، مسیریابی ایستگاه‌های شارژ، افزایش اعتبار ریالی و آموزش نحوه استفاده از شارژرها است.
نام:
ایمیل:
* نظر: