اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - 24 July 2021
آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در حالی برگزار شد که از میان ۷۲ هزار و ۸۱۵ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر (معادل ۳۶ درصد) در آزمون غایب بودند. همچنین ۴۵۳ نفر از شرکت‌کنندگان به دلیل ابتلا به کرونا در محیطی جداگانه آزمون دادند.
غیبت ۳۶ درصدی داوطلبان کنکور ارشد پزشکیبه گزارش عصرپرس از معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۰ در چهار نوبت صبح و عصر روزهای ۳۱ تیر و یکم مرداد به مدت ۱۶۰ دقیقه در ۳۵ دانشگاه علوم پزشکی شامل ۴۰ حوزه امتحانی در قالب ۴۳ رشته و ۱۰ مجموعه رشته برگزار شد.

در این آزمون تعداد ۷۲ هزار و ۸۱۵ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ۴۶ هزار و ۳۱۶ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۶ هزار و ۴۹۹ نفر (معادل ۳۶ درصد) غایب بودند. در حالی که آزمون سال ۱۳۹۹ حدود ۴۲ درصد غایب داشت.

داوطلبان برای شرکت در آزمون در روزهای ۲۳ تا ۲۸ تیر ماه فرصت داشتند کارت ورود به جلسه را دریافت و فرم خوداظهاری را تکمیل کنند. 

در مجموع تعداد ۵۰ هزار و ۲۷۲ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم‌های خوداظهاری تکمیل شده ۴۵۳ داوطلب مبتلا به کووید ۱۹ بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی آزمون خود را برگزار کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر: