اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۰ - 17 July 2021
حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت
بندر امام خميني (ره)تسریع در ایفای تعهدات طرف هندی در بندر چابهار و ارتقای ظرفیت بنادر به ۲۸۵ میلیون تن در دولت تدبیر و امیداز اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.
برگزاری نشست مشترک مسئولان سازمان بنادر ایران و عمانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

برگزاری نشست مشترک مسئولان سازمان بنادر ایران و عمان

در نشست مشترک مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی ایران و سازمان بنادر عمان، طرفین بر افزایش همکاری مشترک دریایی و بندری به منظور افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کردند.

رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۷۹ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تشریح عملکرد بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری و رشد ۲۷۹ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی خبر داد.

وجود ۳۰۱ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی 

در حال حاضر بیش از ۳۰۱ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، جو، شکر، برنج، روغن خوراکی و کود شیمیایی در انبارها و محوطه های بندر شهید رجایی وجود دارد که این میزان، بدون احتساب کالاهای اساسی کانتینری است.

۶۰ درصد جابجایی کالاهای اساسی کشور از بندر امام(ره) صورت گرفته است

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند در حوزه دریایی و بندری به هاب منطقه تبدیل شود، گفت: در صورت رفع تحریم‌های خارجی و برخی چالش‌های داخلی، می‌توان افق روشنی را برای حوزه دریایی و بندری کشور متصور بود.

خروج روان ۳.۵ میلیون تن نهاده دامی از بندر امام(ره)

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت دارد تمام دستگاه‌های اجرایی برای تامین نیاز دامداران به نهاده‌های دامی همکاری کنند.

طرح جامع بنادر شمالی بوشهر به تصویب رسید 

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح جامع بنادر شمالی بوشهر که شامل گناوه و ریگ است در هیات عامل سازمان تصویب شده و هفته آینده طرح جامع بندر دیلم به تصویب خواهد رسید.

تسریع در ایفای تعهدات طرف هندی در بندر چابهار

در دهمین نشست مجازی کمیته مشترک همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هند، مسائل مربوط به قرارداد هند در بندر چابهار بررسی و بر تسریع در ایفای تعهدات طرف هندی در قبال این بندر، تاکید شد.

ظرفیت بنادر در دولت تدبیر و امید به ۲۸۵ میلیون تن رسید

وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی با فرمان رییس‌جمهور از بهره‌برداری از دو لایروب در بنادر جنوب کشور بعد از ۵۰ سال خبر داد.

۱۶ پروژه به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه دریایی و بندری در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم افتتاح شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی با فرمان رییس‌جمهور از افتتاح و بهره‌برداری از ۱۶ پروژه دریایی و بندری به ارزش ۳ هزار میلیاردتومان در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم خبر داد.





نام:
ایمیل:
* نظر: