اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 19 February 2017
درجلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح شد
وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری چند حادثه تلخ از جمله تصادف دو قطار مسافری در هفت خوان دامغان که به فوت 49 تن منجر شد، از مردم و نمایندگان مجلس بابت کوتاهی این وزارتخانه و دستگاه ذیربط عذرخواهی کرد.

عذرخواهی آخوندی از مردم

سرویس سیاسی عصرپرس:در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که سه شنبه هفته گذشته در خانه ملت اعلام وصول شد، در حال بررسی است.

 به گزارش عصر پرس از خانه ملت، عباس آخوندی در دفاع از خود گفت: قطعاً  این جلسه سخت و تاریخی به اینجا ختم نمی شود و در آینده نیز مورد قضاوت ملت ایران و نکته بینان تیزبین قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ضمن عرض تسلیت به نزدیکان جانباختگان ، ملت ایران و نمایندگان آذربایجان بابت هرگونه قصور و یا کوتاهی از سوی دستگاه خودم و سایر دستگاه های اجرایی پوزش می طلبم.

وی افزود: در اینجا نکته مهم این است که درباره ایمنی و تاب آوری سکونتگاه های ایران اعم از شهر و روستا در برابر سوانح طبیعی و مصنوعی بازاندیشی باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد:در این عرصه باید تدابیر پیشگیرانه صورت بگیرد، در غیر این صورت احتمال وقوع سوانح برای انسان ها همواره وجود دارد. از این رو مهم رفتار سازمانی و شخصی ما است.

آخوندی تصریح کرد:به طور حتم استیضاح حق نمایندگان است، من از اینکه در این جایگاه قرار دارم، خشنودم و هیچ گلایه ای نداشته و با کمال افتخار در خدمت نمایندگان مجلس هستم و حتی آمادگی دارم هر ابهامی را تبیین کنم. به طور حتم استیضاح در ایران یک نمونه از تمرین مردم سالاری دینی است و از اینکه این مردم سالاری را در ایران و در این منطقه پرآشوب جهان به رخ جهانیان می کشیم، بسیار خشنودم.

وی بیان کرد: در این دوره پنج بار ازنمایندگان تاییدیه گرفتم؛ یک مورد در دوره پیشین مجلس که نمایندگان رای اعتماد دادند؛ سه بار نیز در صحن مجلس حاضر شده و در پاسخ به سوال نمایندگان، آنها قانع شدند و یک بار در استیضاح در مجلس پیشین؛ اینها نشان از صداقت و پشتکار همکاران است.

موفقیت به اجماع میان دولت، مجلس و قوه قضاییه نیاز دارد

آخوندی در ادامه سخنان خود ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده ، با تاکید بر اینکه صحنه سازندگی، صحنه هوی سیاسی نیست بلکه دفاع از ملت ایران است، افزود: موفقیت به اجماع میان دولت، مجلس و قوه قضاییه نیاز دارد.

وی به هدفگذاری این وزارتخانه در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تغییر انگاره و جهت از جیب و خزانه دولت و رفتن به سمت بخش خصوصی و فعالیت براساس اقتصاد مقاومتی، کار سختی است.

وزیر راه در بخش دیگری از توضیحات خود درباره مراحل طی شده برای خرید هواپیما نیز گفت: به مدیران شرکت‌های ایرباس، بوئینگ و ... برای خرید هواپیما گفتم هیچ‌کس حتی از دفتر رئیس جمهوری حق مذاکره ندارد و مسئولان شرکت(ایران ایر) با شما مذاکره و قرارداد منعقد می‌کنند.

وی ادامه داد: روز اول به آنها تاکید کردم، اگر کسی به هر عنوان واسطه و دلالی به آنها مراجعه کرد به ما اطلاع دهند؛ هیچ واسطه مالی و سیاسی را نمی‌خواهیم. اگر می‌خواهید این قرارداد امضا شود باید یک سوگند نامه بدهید که در این قرارداد از هیچ واسطه‌ای استفاده نکرده و هیچ مبلغی به فردی پرداخت نکردید.

وی تصریح کرد: همچنین به مدیران این شرکتها گفتم، اگر روزی (نقش واسطه) ثابت شود، دولت ایران حق دارد از شما در مراجع قضایی بین المللی شکایت کند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان ساخت: نمایندگان برای بررسی این مساله و قراردادهای امضا شده، می توانند به همه نهادهای بازرسی مراجعه کنند.

آخوندی همچنین به حادثه برخورد دو قطار مسافری اشاره کرد و گفت: بعد از عذرخواهی، دو استعفا را تقدیم معاون اول رئیس جمهوری کردیم؛ وی بعد از مذاکره با رئیس جمهوی اعلام کردند استعفای مدیرعامل راه آهن کفایت می کند و وزیر راه به کار خود ادامه دهد./


عذرخواهی آخوندی از مردم

نام:
ایمیل:
* نظر: