اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 19 February 2017
فلاحتیان خبر داد
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: صادرات برق به عراق هنوز از سر گرفته نشده بلکه قرارداد مربوط به سال 2017 میلادی بین دو کشور مبادله شده است.

تبادل قرارداد صادرات برق به عراق

سرویس اقتصادی عصرپرس: هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به آخرین وضعیت صادرات برق به عراق، گفت: عراقی ها بخشی از بدهی خود به میزان 200 میلیون دلار را در روزهای گذشته پرداخت کرده اند و مقرر شده در روزهای آینده نیز 150 میلیون دلار دیگر را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: برای وصل مجدد برق منتظر گشایش اعتبار اسنادی (ال. سی) از سوی عراقی ها هستیم و قرار است باقیمانده بدهی خود را در سه قسط سه ماهه پرداخت کنند.عراقی ها در مجموع یک میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی برقی به ایران داشتند.

براساس این گزارش، صادرات برق به کشور عراق با پایان یافتن قرارداد این کشور در ساعت 24 آخرین روز دسامبر 2016 (دوازدهم دی ماه) قطع شد.

پیشتر آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرده بود، شبکه برق عراق اجازه افزایش صادرات برق را نمی دهد، هر چند صادرات برق را در تابستان به دلیل نیاز داخلی نمی توان افزایش داد.

وی تصریح کرد: میزان صادرات برق ایران به عراق برحسب ایام هفته متغیر است، اما بطور میانگین روزانه 700 تا هزار مگاوات برق صادر می شود.

جمهوری اسلامی ایران با هفت کشور ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق، همینطور با جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به چهار کشور ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان فقط برق صادر می کند.

صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه در سال 1394 با رشد 6 درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از 10 میلیارد کیلو وات ساعت رسید که 2.5 برابر واردات برق در همین سال است./


تبادل قرارداد صادرات برق به عراق

نام:
ایمیل:
* نظر: