اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
معاون وزیر نیرو در دیدار رئیس بنیاد جهانی انرژی مطرح کرد
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو در دیدار با رئیس بنیاد جهانی انرژی گفت: سیاست وزارت نیرو و دورنمای تامین برق ایران توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر است.

به گزارش عصر پرس، علیرضا دائمی در دیدار با ولفگانگ نیومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان این مطلب که با وجود توان استفاده از سوخت حرارتی برای تولید برق و در دسترس بودن این سوخت، سیاست وزارت نیرو بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و نو است، اظهار داشت: سیاست‌های دولت و وزارت نیرو در راستای تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر بر آن است که پنج هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که بخش خصوصی نیز سهم عمده‌ای در احداث آن خواهد داشت.

وی استفاده از انرژی‌های پاک و سبز، خورشیدی، بادی، را از سیاست‌های وزارت نیرو دانست و با بیان اینکه 10 درصد ظرفیت نیروگاهی کشور مربوط به مولدهای انرژی برقابی است، افزود: با استفاده از مولفه‌هایی همچون تسهیلات بانکی و حمایت‌های به موقع از حضور بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر استقبال خواهیم کرد.

دائمی ادامه داد: وزارت نیرو مصمم است تا پایان برنامه ششم توسعه پنج هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کند که این امر بدون حضور بخش خصوصی برای دولت امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری همایش تولید برق از زباله که دو هفته قبل در وزارت نیرو برگزار شد، گفت: هم اکنون جمع‌آوری زباله و تفکیک و آماده سازی آن با همکاری شهرداری‌ها در کلان شهرها آغاز شده و بخش خصوصی نیز مشارکت فعالی را در احداث نیروگاه‌های زباله سوز شروع کرده که در این بین، وزارت نیرو نیز تسهیل‌گر کارهاست و ضمن صدور مجوزهای لازم برای بخش خصوصی، به حمایت های خود از این بخش ادامه خواهد داد.

معاون وزیر نیرو در امور اقتصادی و برنامه‌ریزی با بیان اینکه از سال گذشته مصمم شدیم تا تلفات برق را از 14.8 درصد در سال گذشته به 11.3 درصد در سال جاری برسانیم افزود: تلاش می کنیم تا پایان سال 94، میزان تلفات را به کمتر از 10 درصد کاهش دهیم.

وی تبدیل نیروگاه های کشور به سیکل ترکیبی را از دیگر اقدامات وزارت نیرو ذکر کرد و افزود: تصمیم داریم به میزان هشت هزار مگاوات بدون مصرف سوخت، و انتشار حرارت و ایجاد آلودگی، از حرارت موجود نیروگاه‌های گازی فعال، مجددا برق تولید کنیم.

در این دیدار ولفگانگ نیومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی نیز ضمن ابراز خرسندی از موقعیت ایجاد شده، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بسیاری در اروپا در انتظار همکاری با جمهوری اسلامی بسر می‌برند، گفت: برای همکاری با جمهوری اسلامی از تمام امکانات خود استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جهانی انرژی که در اواخر دی‌ماه و ابتدای بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود، گفت: اولین جایزه جهانی در سال دو هزار با ابتکار عمل کشور اتریش برگزار شد.

نیومن اظهارداشت: امروزه بیش از یک هزار و 700 طرح و پروژه سبز از 177 کشور جهان به دبیرخانه بنیاد جهانی انرژی جهت دریافت جایزه جهانی انرژی که معتبرترین و شناخته شده‌ترین جایزه زیست محیطی است و به موضوعات زمین، انرژی،‌ آب،‌ هوا و توسعه جوانان تعلق می‌گیرد، ارسال می‌شود.

رئیس بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه این رویداد جامع برای همگرایی زیست محیطی و اقتصادی است که به صورت نمادین به عصر نویی از پایداری در ایران تاکید می‌کند، اظهار داشت: در این راستا بنیاد جهانی انرژی پیشنهاد تاسیس دفتر بین‌المللی «صلح و محیط زیست» را با کمک دولت ایران و همکاری مردم برای ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی در جهان را دارد.

پایان خبر /


نام:
ایمیل:
* نظر: