اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۰ - 29 June 2021
با حضور وزیر بهداشت انجام شد
۶۹۶ طرح بهداشتی در ۱۰ استان کشور در قالب سی و چهارمین پویش "ره سلامت" روز سه شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد و در ارتباط ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.
بهره‌برداری از ۶۹۶ طرح بهداشتی در ۱۰ استان کشوربه گزارش عصرپرس، این طرح ها شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، مرکز خدمات جامع سلامت، تسهیلات زایمانی، مرکز آموزش بهورزی، محل زیست پزشک و سایر واحدهای بهداشتی است.

این طرح‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، همدان، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و یزد به بهره‌برداری رسید.

از مجموع این طرح ها ۱۲ طرح در شهرهای میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، خاتم و زارچ در استان یزد بهره‌برداری شد.


طرح توسعه بیمارستان سوختگی شهدای محراب یزد افتتاح شد
 
طرح توسعه بیمارستان سوانح و سوختگی شهدای محراب یزد با ۳۰ تخت با زیر بنای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی افتتاح شد.

بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت آزادشهر ۳ (حاج باقر سالاری)

همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهری آزاد شهر ۳ با زیر بنای هزار و ۱۱۳ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد ریال هم به بهره برداری رسید.

تقدیر وزیر بهداشت از مدیریت استان یزد در مدیریت کرونا

نمکی در حاشیه افتتاح طرح های بهداشتی و درمانی، ضمن قدردانی از همراهی بسیار خوب ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در مدیریت موج های کووید 19 در استان یزد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد تمهیدات لازم برای مدیریت موج جدید کرونا و جلوگیری از پیک جدید را اندیشیده است.

وی ادامه داد: استان یزد از استان های موفق در مدیریت بیماری کرونا و همچنین در توسعه زیرساخت ها  و خدمت رسانی به مردم استان و استان های همجوار است.

وزیر بهداشت با اشاره به طرح توسعه بیمارستان شهدای محراب یزد، افزود: این بیمارستان با دارا بودن بخش های سوختگی قابل توجه، اتاق عمل و بخش ای سی یو برای بیماران سوختگی، برای اولین بار توانسته زیر ساخت های درمان بیماران سوختگی را برای استان و استان های همجوار به بهترین نحو فراهم کند.

گفتنی است، افتتاح 28 پروژه بهداشتی و درمانی از برنامه های سفر دو روزه وزیر بهداشت به استان یزد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: