اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 18 February 2017
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: عملیات اجرایی نیروگاه بخاری یک هزار و 400 مگاواتی سیریک و پُست فشار قوی بلافصل آن با حضور وزیران انرژی روسیه و ایران آغاز خواهد شد.
آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بخاری سیریک در هرمزگان

سرویس اقتصادی عصرپرس:
محسن طرزطلب مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نشست خبری در محل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: شرکت مهندسی تکنوپروم اکسپورت روسیه به عنوان پیمانکار نیروگاه و پست فشارقوی دارای عایق گازی با همکاری پیمانکاران و سازندگان ایرانی، این نیروگاه بخار را در جنوب شرقی هرمزگان به مساحت 199 هکتار و در مدت پنج سال راه اندازی می کند.

به گزارش خبرنگار عصرپرس، طرز طلب گفت: این نیروگاه بخار در چهار واحد بخاری 350 مگاواتی با بازده حدود 45 درصدی، یک هزار و 400 مگاوات برق تولید خواهد کرد.

طرزطلب افزود: تامین مالی این پروژه از محل تسهیلات یک میلیارد و 200 میلیون یورویی دولت روسیه به دولت ایران تامین می شود.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز نیروگاه از دریا صورت گرفته و برای تامین آب شیرین مصرفی نیروگاه نیز ساخت آب شیرین کنی با ظرفیت نزدیک به 200 مترمکعب در ساعت در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، مدت زمان اجرای کل قرارداد را 55 ماه اعلام کرد و افزود: سنکرون نخستین واحد نیروگاهی با شبکه برق کشور، 41 ماه پس از شروع قرارداد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این نیروگاه بخار از نظر فناوری از نوع پیشرفته و بویلر آن، فوق بحرانی است.

طرزطلب گفت: برای تامین آب شرب مردم بندرعباس و منطقه نیز آب شیرین کن جدیدی به ظرفیت 100 هزار مترمکعب در روز با استفاده از دود خارجی این نیروگاه ساخته می شود که موجب افزایش بازدهی نیروگاه نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است: نیروگاه بخاری سیریک در 140 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺷﺮق ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺑﻨـﺪرﻋﺒﺎس و 30 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮی ﺟﻨـﻮب ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب در ساحل دریای عمان ساخته می شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، گفت: برنامه ما در سال اقتصاد مقاومتی تکمیل  1800 مگاوات نیروگاه جدید بود که در این راستا تا کنون توانسته ایم 1960 مگاوات را انجام دهیم.

وی افزود: از دیگر برنامه های ما آغاز عملیات اجرایی 10 هزار مگاوات نیرو گاه های جدید بود که از این رقم 8 هزار مگاوات آن شروع و مابقی تا پایان سال عملیات اجرایی آنها انجام می شود .
طرزطلب درادامه گفت: در بخش نیروگاه های گازی نیز  7 هزار مگاوات هدف ما است که 3500مگاوات آن به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل شده اند .

وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن همه این پروژه ها این شرکت توانسته به 80 درصد پیشرفت اقتصادی دست یابد و تا پایان سال این رقم به 85 درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در ادامه با اشاره به احداث نیروگاه جایگزین شهرری گفت: امیدواریم قرارداد این نیروگاه تا اردیبهشت‌ سال 96 انجام ، و در فصل تابستان به شبکه برق کمک ‌کرده و وارد مدار شود.

وی افزود: با احداث نیروگاه جدید شهرری نیروگاه فرسوده  از مدار خارج می شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد جدید فنی و مالی برای ساخت نیروگاه جدید داده شده است و ما درخواست مجوز را به شورای اقتصاد ارائه کرده‌ایم. بنابراین قرار است نیروگاه جدید به ظرفیت 1050 مگاوات در دو فاز احداث شود.


*پروین مرادی/ 1200*


آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بخاری سیریک در هرمزگان

نام:
ایمیل:
* نظر: