اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 16 February 2017
قائم مقام وزیر نیرو
قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه ای تنها برای مصارف آشامیدنی است گفت: با تاکید رئیس جمهور طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به مناطق مرکزی ایران صرفا' برای مصارف آشامیدنی است.

انتقال آب بین حوضه ای تنها برای مصارف آشامیدنی است

سرویس اقتصادی عصرپرس: ستار محمودی در نشست بررسی پدیده ریزگردها و مقابله با آن در استانداری خوزستان افزود: تاکنون در هیچ جای کشور طرح های انتقال آب بین حوضه ای برای مصارف صنعتی و کشاورزی اجرا نشده است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: برای مصارف شرب از هرجایی که نیاز باشد آب را با رعایت موازین قانونی و مصوبه دولت منتقل می کنیم.

محمودی اظهار کرد: تنها در مورد آبهای مرزی و خروجی از کشور با رعایت ضوابط و مقررات فنی و زیست محیطی برای کشاورزی و باهدف رونق بخشیدن به مناطق مرزی به صورت محدود استفاده شده است.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در چند روز اخیر 35دستگاه مقره شو برای شست و شوی خطوط انتقال و پست های فوق توزیع وارد خوزستان شده است افزود:برای پایداری برق کارهای زیادی انجام شده ولی هنوز کارهای بسیاری نیز باقی مانده است.

وی گفت: عملیات شستشوی هشت هزار و 700کیلومترخطوط برق استان که بر اثر هجوم ریزگردها آلوده شده کار بسیار پیچیده و گسترده ای است ولی همه تلاش خود را برای پایداری برق در استان و جلوگیری از خاموشی ها انجام خواهیم داد.

محمودی در باره موضوع قطع آب در اهواز و 10 شهر استان نیز گفت: تصفیه خانه های شماره 1 و 2 اهواز در چهار روز آینده مجهز به برق اضطراری می شوند تا در موقع قطع برق ، شبکه توزیع آب در کلانشهر اهواز دچار مشکل نشود.

میزان انتقال آب از سرشاخه های کارون به مناطق مرکزی ایران باید مشخص شود

استاندار خوزستان در پاسخ به سخنان قائم مقام وزیر نیرو در خصوص انتقال بین حوضه ای برای مصارف شرب گفت: باید میزان انتقال آب برای مصارف مشخص شود تا بتوان مردم را قانع کرد.

غلامرضا شریعتی افزود: رئیس جمهوری تاکید کرده که انتقال آب از کارون به مناطق مرکزی ایران فقط برای شرب باشد ولی به نظر می رسد حجم انتقال آب کارون (بین حوضه ای) سنگین است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تاکید کرد انتقال آب برای مصارف شرب اقدامی بشری و انسانی است ولی اگر برای بخش صنعت باشد پذیرفتنی نیست.

شریعتی در ادامه با بیان اینکه قطعی گسترده برق و آب ، فشارها و استرس های زیادی برای مردم خوزستان ایجاد کرده است افزود: باید این فشارها و التهابات را کم کنیم.

وی گفت: همه تلاش ها باید معطوف به این شود که نگذاریم بیش از این به مردم فشار و استرس وارد شود و روا نیست مردمی که هشت سال جنگ را تحمل کردند اینگونه دچار مشکل شوند.

آب مورد نیاز فاز دوم طرح 550هزار هکتاری استان تامین شد

استاندار خوزستان گفت:آب مورد نیاز فاز دوم طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری با پیگیری های زیاد تامین شد و هم اکنون دغدغه ای از این بابت نداریم.

شریعتی افزود: آب مورد نیاز 238هزار هکتار فاز دوم طرح 550هزار هکتاری از سوی وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان تامین خواهد شد و شبهه ها و نگرانی هایی که از قبل وجود داشت برطرف شده است.

وی گفت: تامین آب فاز دوم طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری به این معنی است که این طرح با قوت تمام و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت در مناطقی که در استان که مطالعات آن انجام شده اجرایی خواهد شد.

در این نشست مشکلات ، چالش ها و نگرانی های مردم خوزستان از ناحیه ریزگردها در بخش های اقتصادی و اجتماعی مطرح شد.

پدیده ریزگردها از سال 1380در استان خوزستان نمود پیدا کرد به گونه ای در سال 1391 ، استان خوزستان با 73 در سال با آلودگی ناشی از ریزگردها رو به رو بوده است.


انتقال آب بین حوضه ای تنها برای مصارف آشامیدنی است

نام:
ایمیل:
* نظر: