اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 16 February 2017
تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در نخستین مسابقه خود در جام جهانی سال ۲۰۱۷ برابر ترکیه با نتیجه قاطعانه هشت بر صفر به پیروزی رسید و برای سایر رقبا در همین ابتدای کار خط و نشان کشید.

عصرپرس:جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۷ میلادی، از امروز پنج شنبه به مدت دو روز در سالن امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه و با حضور هشت کشور برتر دنیا برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در گروه یک این مسابقات تیم های روسیه، آمریکا، جمهوری آذربایجان و گرجستان و در گروه دو نیز ایران، ترکیه، هند و مغولستان حضور دارند. تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز از ساعت ۹ در سالن ورزشی امام خمینی (ره) کرمانشاه به مصاف تیم ترکیه رفت و این تیم را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. آزادکاران ایران بعد از ظهر امروز به مصاف هند می روند و صبح جمعه در سومین و آخرین دیدار مقدماتی مغولستان را پیش رو خواهند داشت.

در دیدار تیم های ایران و ترکیه، حسن رحیمی دارنده مدال برنز المپیک و مدال طلای قهرمانی جهان نخستین پیروزی ملی پوشان کشتی آزاد را در جام جهانی به راحتی برابر سزا شکوگول کشتی گیر جوان ترکیه ای با نتیجه ۶ بر صفر رقم زد. در کشتی دوم و در وزن ۶۱ کیلوگرم بهنام احسان پور دارنده مدال طلای جوانان جهان که در رقابت های وزن های غیر المپیکی جهان آذر ماه امسال در مجارستان کشتی های بحث برانگیز و ضعیفی را به نمایش گذاشت برابر چنگیز اردوغان کشتی گیر روسی الاصل (اوپن سات) که مدال طلای اروپا را در کارنامه دارد در کشتی زیبا و فنی با نتیجه ۷ بر ۵ به پیروزی رسید.

میثم نصیری ملی پوش المپیکی ایران که مدال طلای آسیا را در کارنامه دارد بعد از ناکامی در المپیک ریو با حضور در جام تختی با تیم ملی ایران نمایش خوبی را داشت.

وی در نخستین مبارزه خود در جام جهانی برابر صفا آکسوری در حالی که تا یک دقیقه به پایان کشتی بازنده کشتی بود با رسیدن به پای حریف و خاک وی، در نهایت با نتیجه ۵ بر ۲ به پیروزی رسید.

مصطفی حسین خانی دارنده مدال برنز سال ۲۰۱۶ جهان نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران نیز مقابل یاکوپ گور دارنده مدال نقره و برنز جهان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید. در پنجمین دیدار که در وزن ۷۴ کیلوگرم انجام شد، پیمان یاراحمدی دارنده مدال طلای سال ۲۰۱۵ آسیا که بعد از تغییر وزن حسن یزدانی به وزن ۸۶ کیلوگرم، فرصت حضور دوباره در این وزن را پیدا کرد در حالی که با در فاصله یک دقیقه و ۳۰ ثانیه به پایان کشتی با نتیجه ۱۰ بر ۳ از حریف عقب بود و هواداران مشتاق ایرانی نیز حمایت بی امانی از وی داشتند با خاک کردن حریف و اجرای فنون بارانداز و فتیله پیچ در نهایت این حریف ترکیه ای را ۱۲ بر ۱۰ شکست داد.

در دیدار وزن ۸۶ کیلوگرم و در حالی که همه انتظار کشتی حسن یزدانی دارنده مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم بازی های المپیک ریو را می کشیدند او مانند همیشه با یک حرکت جهنده زیبا به روی تشک آمد و سردار بوکه ترکیه ای که برای مبارزه با قهرمان المپیک انگیزه فراوانی داشت در فاصله یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد و پنجمین پیروزی تیم ملی ایران را رقم زد.

هفتمین دیدار این مسابقه امیر محمدی در وزن ۹۷ کیلوگرم برابر فاروغ آکویون از ترکیه روی تشک رفت و توانست وی را ۱۰ بر صفر شکست دهد. در آخرین دیدار این مسابقه کمیل قاسمی دارنده مدال نقره و برنز المپیک مقابل سلیم ارکان کار مشکلی نداشت و حریف خود را ۱۰ بر صفر شکست داد.

نتایج انفرادی دیدار تیم های ایران ۸ – ترکیه صفر

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۶ – سزار شکوگول صفر

۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور ۷ – چنگیز اردوغان ۵

 ۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۵ – صفا آکسوری ۲

۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۴ – یاکوپ گور صفر

۷۴ کیلوگرم: پیمان یاراحمدی ۱۲ – اسلام کیلیچ ۱۰

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی ۱۱ – سردار بوکه ۱

۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی۱۰ – فاروک آکویان صفر

۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۱۰ – سلیم ارکان صفر تیم ملی ایران پیش از این هفت مرتبه در این رقابت ها در سال های ۱۹۹۶ تهران، ۲۰۰۶ ساری، ۲۰۱۲ باکو، ۲۰۱۳ تهران، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ لس آنجلس عنوان قهرمانی را کسب کرده بود و ۱۱ مرتبه هم نایب قهرمان شده بود.

ملی پوشان کشتی آزاد ایران طی سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ سه مرتبه پیاپی در لس آنجلس و در خاک آمریکا کاپ قهرمانی را بالای سر بردند. ایران در سال های ۱۹۹۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ میزبان جام جهانی کشتی آزاد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: