اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 15 February 2017
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه تشکیل صندوق مستقل بیمه بیکاری هیچ ضرورتی ندارد، گفت: با توجه به تراز نبودن میزان پرداخت‌ها و دریافت ها باید با اتخاذ راهکارهایی از تحمیل افراد بیشتر برای دریافت بیمه بیکاری جلوگیری کرد.
تشکیل صندوق مستقل بیمه بیکاری غیرکارشناسی است

سرویس اجتماعی عصرپرس: سهیلا جلودارزاده درخصوص ضرورت تشکیل صندوق بیمه بیکاری، گفت: تشکیل صندوق بیمه بیکاری ضرورتی نداشته و اقدامی خلاف قانون است زیرا سازمان تامین اجتماعی قراردادهای کاری بسیاری را از گذشته تاکنون با بیمه شدگان منعقد کرده و نمی تواند خلاف قراردادها حرکت کند؛ البته پیشنهاد چنین موضوعی با این هدف است که میزان پرداخت‌ها و دریافت ها درمورد بیمه بیکاری تراز شود یعنی از بودجه بخش های دیگر برای بیمه بیکاری استفاده نشود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: ضمن اینکه تشکیل صندوق بیمه بیکاری باعث می‌شود تعداد بسیاری از افراد نتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند، به عنوان مثال کارگر در زمان کار حق بیمه بیکاری را خود پرداخت می کند اما در شرایط بحرانی عده‌ بسیار زیادی بیکار می شوند که با ایجاد رابطه‌های آنچنانی میزان دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری از حدنرمال خارج می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد صندوق بیمه بیکاری در شرایط بحرانی جوابگوی بیمه شدگان و بیکاران نخواهد بود، تصریح کرد: در برخی شرایط افراد تنها به پرداخت چند سال حق بیمه بیکاری اقدام کرده و پس از مدتی از دایره افراد مشمول حق بیمه خارج می شوند بنابراین بودجه چنین صندوقی ناپایدار است.

جلودارزاده با اشاره به اینکه هیچ ضعفی در قانون بیمه بیکاری وجود نداشته و این قانون نیازمند بازنگری نیست، گفت: اگر مسئولان سازمان تامین اجتماعی خواهان تغییر و بازنگری درقانون بیمه بیکاری هستند باید نظرات و دلایل کارشناسی خود را دراین خصوص با مجلس مطرح کنند، ضمن اینکه می توان مشکلات دربیمه بیکاری را به نوع دیگری حل کرد؛ البته سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه با طرح پیشنهادهایی مانند ایجاد صندوق بیمه بیکاری و بازنگری در قوانین این حوزه به دنبال جلوگیری از تحمیل برخی افراد برای دریافت بیمه بیکاری هستند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال در مقطعی دولت کارخانه‌ای را به بخش خصوصی واگذارکرده و تعداد بسیاری از نیروهای این کارخانه تعدیل می شوند که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند، نمونه این مورد فعالیت کارخانه پلی اکریل دراستان اصفهان است که به این شرایط دچارشده است؛ بنابراین باید قبل از تعدیل نیرو منابع لازم برای پرداخت بیمه بیکاری را تامین کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بازنگری قانون بیمه بیکاری را خواستار شد و بر ضرورت ایجاد صندوق مستقل بیمه بیکاری تاکید کرد.


تشکیل صندوق مستقل بیمه بیکاری غیرکارشناسی است
نام:
ایمیل:
* نظر: