اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 15 February 2017
نماینده مردم کرمانشاه
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم اهیلت خریدار، سوابق بدهی ایشان به بانک‌ها، عدم سوابق مدیریتی یا سهامداری در پالایشگاه‌های کشور و عدم قیمت گذاری روی صدها قلم از اموال منقول و غیر منقول پالایشگاه کرمانشاه، دلایل ما برای عدم واگذاری است.
دلایل مخالفت با واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی

سرویس اقتصادی عصرپرس: احمد صفری درخصوص واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی، اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و نمایندگان خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان انتظار دارند، دولت در خصوص لغو واگذاری پالایشگاه کرمانشاه اقدام کند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمانشاه رتبه اول بیکاری را در کل کشور دارد، بیان کرد: مصوبه دولت در خصوص مجوز تاسیس پالایشگاه تعیین کرده که سهمیه نفت پالایشگاه کرمانشاه باید در اختیار پالایشگاه آناهیتا قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه هنوز پالایشگاه آناهیتا راه اندازی نشده، پالایشگاه کرمانشاه در حال واگذاری است، با راه اندازی پالایشگاه آناهیتا، سهمیه‌ها و ظرفیت‌ها سبب سود دهی می‌شود و سهمیه مذکور به پالایشگاه آناهیتا تعلق می‌گیرد.

صفری با بیان اینکه پالایشگاه فعلی عملا فاقد هرگونه سهمیه‌ای می‌باشد، متذکر شد: قبلا هم اعلام کره‌ایم، عدم اهیلت خریدار، سوابق بدهی ایشان به بانک‌ها، عدم سوابق مدیریتی یا سهامداری در پالایشگاه‌های کشور و عدم قیمت گذاری روی صدها قلم از اموال منقول و غیر منقول پالایشگاه کرمانشاه، دلایل ما برای عدم واگذاری است.

وی افزود: جدولی نیز طراحی شده که نشان می‌دهد از مجموع 90 هکتار زمین پالایشگاه کرمانشاه، حدود 42 هکتار آن مسکونی است ولی در جریان این واگذاری همه 90 هکتار زمین را صنعتی به حساب آورده‌اند که البته زمین های صنعتی نیز قابلیت تغییر کاربری را دارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم دولت این واگذاری را لغو کند تا در آستانه انتخابات شبهه و ابهامی ایجاد نشود، گفت: پالایشگاه آبادان با 2 هزار و 700 میلیارد تومان زیان دهی به حالت اولیه خود برگشت و دولتی شد، انتظار ما این است که پالایشگاه کرمانشاه نیز با نهایتا 700 میلیارد بدهی، واگذار نشود.


دلایل مخالفت با واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی

نام:
ایمیل:
* نظر: