اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 12 June 2021
شهردار منطقه ۵ با اشاره به بهره برداری از سه طرح قلم ماند، سبز ماند و کارواش پسماند در تهران، گفت: با اجرای طرح های حوزه پسماند کاهش هزار تنی پسماند دفعی را شاهد بوده ایم و با ادامه این روند و متنوع کردن فعالیت ها و طرح های این حوزه می تواند مشارکت بیشتر شهروندان را داشته باشد.

بهره برداری از  سه طرح قلم ماند، سبز ماند و کارواش پسماندبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، محمود کلهری ۵ در مراسم افتتاح سه طرح مدیریت پسماند شهرداری منطقه 5، با تاکید براینکه اقدامات موثری در حوزه  پسماند در این دوره از مدیریت شهری در شهرداری تهران انجام شد، گفت:  خوشبختانه حوزه علاوه بر طرح های کاهش پسماند (طرح کاپ)  و تفکیک از مبدا شاهد اقدامات متنوع دیگری نیز بودیم

شهردار منطقه ۵ تهران افزود: با همراهی و همفکری سازمان مدیریت پسماند سه طرح؛ قلم ماند، سبز ماند و کارواش پسماند را به بهره برداری رساند.

کلهری با اشاره به اینکه طرح های «قلم ماند» و کارواش پسماند برای نخستین بار در تهران انجام می شود،  تاکید کرد: فعالیت هایی که نیاز بیشتری به مشارکت شهروندان دارد باید با تنوع و خلاقیت بیشتری همراه باشد تا مورد استقبال آنها قرار گیرد.

دریافت خدمات رایگان با تحویل پسماند خشک

وی  با بیان اینکه در سه طرح مذکور شهروندان می توانند با تحویل پسماند خشک خدماتی را به صورت رایگان دریافت کنند،گفت: در طرح قلم ماند با تحویل پسماند خشک، لوازم التحریر  و در طرح سبز ماند با تحویل این پسماندها، درخت، درختچه و نهال در بن های مختلف دریافت می کنند. 

شهردار منطقه ۵ افزود: شستشوی خودروی شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک نیز از دیگر طرح های اجرایی شهرداری است.

کاهش هزار تنی پسماند دفعی در تهران

کلهری با تاکید براینکه با توجه به استقبال شهروندان تهرانی آمادگی افزایش این طرح ها در نقاط بیشت از شهر را داریم، گفت: فعالیت‌هایی که در حوزه پسماند انجام شده، کاهش حداقل هزار تن پسماند دفعی را موجب شده است و در ادامه این روند متنوع کردن فعالیت ها و طرح های این حوزه می تواند مشارکت بیشتر شهروندان را داشته باشد.

 بهره برداری از  سه طرح قلم ماند، سبز ماند و کارواش پسماند

 

 

 

خبرنگار:پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: