اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 10 June 2021
مدیرعامل برق حرارتی اعلام کرد:
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: هرمزگان از جمله مناطق در حال توسعه و رو به رشدی است که دولت طی هشت سال اخیر تنها در این منطقه حدود یک‌هزار و 800 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی استان افزوده است.
ساخت 3 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در استان هرمزگانبه‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "محسن طرزطلب" در دهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و در آئین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: نیروگاه سیکل‌ترکیبی 906 مگاواتی هنگام به عنوان نخستین نیروگاه کلاس F دولتی ایران با دو واحد گازی 307 مگاواتی و یک واحد بخار 292 مگاواتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انتقال دانش فنی و ساخت داخل تجهیزات نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی راندمان بالا و توربین‌های گازی کلاس اف، اشتغال‌زایی، استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی و بهبود پایداری شبکه برق در مناطق جنوبی و مرکزی کشور و عمر مفید طولانی نیروگاه از جمله اهداف و مزیت‌های اجرای این پروژه است.

طرزطلب تاکید کرد: این استان از جمله مناطق در حال توسعه و رو به رشد است که دولت طی هشت سال اخیر تنها در این منطقه حدود یک‌هزار و 800 مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی هرمزگان افزوده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی یادآور شد: این نیروگاه‌ها شامل واحدهای گازی نیروگاه ایسین، نیروگاه گازی هرمز، واحدهای گازی نیروگاه قشم و واحدهای گازی نیروگاه هنگام بوده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی جدید در این استان در حال احداث است، ادامه داد: به‌منظور جبران افت ولتاژ شدید منطقه جاسک، خریداری یک واحد ۴۲ مگاواتی از گروه مپنا در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تابستان سال آینده این واحد نیز عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احدات بخش نیروگاه هنگام به ظرفیت 292 مگاوات امروز به زمین زده خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر بخش بخار نیروگاه قشم در حال اجراست و بخش بخار نیروگاه هرمز نیز در حال تامین اعتبار و پیگیری برای اجرای پروژه است. همچنین بخار نیروگاه ایسین نیز در دستور کار برق حرارتی قرار گرفته تا عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: