اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - 09 June 2021
مدیر پروژه واکسن فخرا:
مدیر پروژه واکسن ایرانی فخرا از اجرای فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با ۵۰۰ نفر داوطلب خبر داد و گفت: بر اساس نتایج فاز اول، غلظت بالا و فاصله تزریق ۱۴ روز انتخاب شده است.
فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با ۵۰۰ داوطلب اجرا می‌شودبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت دفاع؛ دکتر احمد کریمی صبح امروز چهارشنبه در آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا اظهار داشت: فرایند تحقیق و توسعه واکسن فخرا از اسفند ۹۸ در سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمان حیات شهید فخری زاده با راهبری و مدیریت ایشان آغاز گردید و به جهت اهمیت این پروژه شهید والامقام و مقام محترم عالی وزارت نظارت مستقیم بر انجام پروژه داشتند. 

به گفته مدیر پروژه واکسن فخرا، این واکسن، از نوع واکسن‌های کشته شده و غیرفعال است که در بستر سطح ۳ ایمنی تولید می‌شود. بذر واکسن با غربالگری از میان ۳۵۰۰۰ نمونه بیمار ایرانی ایزوله گردیده و شناسنامه دار شده است.

 وی گفت: تولید این محصول در زیر ساختی با ظرفیت دو میلیون دوز در سال آغاز گردید که با بهینه‌سازی فرایندها به ۱۰ میلیون دوز در سال ارتقا یافت و امیدواریم با توسعه کارخانه تولید صنعتی واکسن تا پایان تابستان این ظرفیت به چند برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

کریمی با بیان اینکه فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با موفقیت با ۱۳۵ نفر داوطلب به انجام رسید، گفت: در این فاز سه گروه غلظت بالای واکسن، غلظت پایین واکسن و واکسن نما وارد مطالعه شدند که بی‌خطری واکسن فخرا محرز گردید، هر دو غلظت واکسن سیستم ایمنی را تحریک کرد.

 وی اضافه کرد: ایجاد آنتی بادی‌های نوترالیزان در خون داوطلبین نشان داد که این واکسن قابلیت خنثی سازی ویروس را دارد. بیشترین تحریک سیستم ایمنی در تزریق غلظت بالا واکسن و فاصله تزریق ۱۴ روز مشاهده شد.

کریمی بابیان اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا با ۵۰۰ نفر داوطلب انجام می‌شود، افزود: بر اساس نتایج فاز اول غلظت بالا و فاصله تزریق ۱۴ روز انتخاب شده است.جهت کاهش مراجعه حضوری داوطلبین نرم افزاری طراحی شده که از طریق موبایل یا کامپیوتر وضعیت خود را ثبت می کنند و همکاران ما در مرکز به صورت لحظه ای به بررسی موضوع پرداخته و در صورت لزوم اقدام متناسب را انجام خواهند داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: