اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 07 June 2021
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۲۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۱۸۳ نفر رسید.
به گزارش خبرنگار سرویس اجمتاعی عصرپرس، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (هفدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۹۰۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۴۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۵۶۵ هزار و ۹۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. سه هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۸۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون چهار میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۸۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۶۵۸ هزار و ۲۸۵ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند.  مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به چهار میلیون و ۸۸۸ هزار و ۷۶۹ دوز رسید.





نام:
ایمیل:
* نظر: