اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - 07 June 2021
سخنگوي صنعت برق:
سخنگوي صنعت برق از قرار گرفتن دوباره خط انتقال برق از تركمنستان به شهرستان گنبد در مدار شبكه خبرداد و تصريح كرد: رفتارهاي خطرآفرين و نزديك شدن به خطوط انتقال برق، مي تواند منجر به مرگ افراد شود.
خط انتقال برق از تركمنستان به گنبد دوباره در مدار قرار گرفتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفي رجبي مشهدي توضيح داد: خط انتقال تركمنستان به گنبد كه با عمليات خرابكارانه(سرقت بخشي از تجهيزات دكل ) قطع شده بود، با تلاش شبانه روزي و در كمتر از 51 ساعت در مدار قرار گرفت.

رجبي مشهدي در اين خصوص خاطرنشان كرد؛ با توجه به نياز كشور، به منظور وارد كردن دوباره اين خط انتقال به مدار، از دكل اضطراري خط انتقال براي نخستين بار در كشور استفاده شد.

وي در توضيح دليل اين قطعي گفت: گروه عملياتي و تعميراتي پس از بازديد، قطع برق خط انتقال230 كيلوولت گنبد – تركمنستان در روز 13 خردادماه جاري را به دليل سقوط دكل شماره 83 در فاصله 28 كيلومتري از ايستگاه 230كيلوولت گنبد در اثر سرقت نبشي هاي دكل در ارتفاع بالاتر از 7 متري و ضعيف شدن بدنه دكل گزارش كردند.

سخنگوي صنعت برق اظهار داشت: با توجه به شرايط ويژه شبكه به منظور تعمير خط، ساخت دكل اضطراري براي نخستين بار در دستور كار قرار گرفت و پس از اتمام ساخت و هماهنگي با ديسپاچينگ ملي، خط انتقال دوباره در مدار قرار گرفت.

وي خاطرنشان ساخت: اين دكل اضطراري در كمتر از  51 ساعت ساخته و نصب شد كه ركوردي در اين زمينه محسوب مي شود.

سخنگوي صنعت برق با اشاره به خطرات ناشي از نزديك شدن به خطوط انتقال برق تصريح كرد: خطوط انتقال فشار قوي مي تواند باعث كشته شدن افرادي شود كه به آن نزديك مي شوند.

رجبي مشهدي در عين حال گفت: براساس قانون، با سارقان تجهيزات شبكه برق، با معرفي به قوه قضاييه، قاطعانه برخورد مي شود.




نام:
ایمیل:
* نظر: