اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - 06 June 2021
وزیر میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران برای امضای موافقت نامه لغو ویزای گروهی بین ایران و روسیه و با هدف توسعه گردشگری امروز یکشنبه وارد مسکو شد و مورد استقبال یک مقام سازمان فدرال گردشگری روسیه قرار گرفت.
به گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،  مونسان در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شرمتیوود مسکو در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: بر اساس این سند که در نشستی با رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه امضا خواهیم کرد، گردشگران دو کشور از طریق شرکتهای معتبر گردشگری و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد.   

وی گفت به دنبال امضای این سند  سفرهای گروهی بدون روادید میان دو کشور اجرایی خواهد شد.

مونسان اظهار داشت: در این سفر همچنین تفاهمنامه همکاری بین موزه نیاوران ایران و موزه پوشکین روسیه به امضا خواهد رسید.

وی صنعت گردشگری را  از صنایع پویای جهان عنوان کرد که تاثیر چشمگیری در گردش مالی میان دو کشور ایران و روسیه در شرایطی که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هر دو کشور را درگیر کرده، خواهد داشت.
 وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این موافقتنامه و همچنین از بین رفتن ویروس کرونا شاهد افزایش چشمگیر گردشگران دو کشور باشیم.  

بر اساس اعلام وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با لغو روادید گروهی پروازهای میان دو کشور افزایش می یابد.

مونسان  وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین گفت: برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور وجود ندارد. طبیعی است که ابتدا منتظر نتیجه تجربه لغو روادید گروهی باشیم و پس از آن اگر نیازی احساس شد به فکر روادید انفرادی نیز خواهیم بود.

موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود. برای اجرای آن، ضرورت داشت برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله ۲۰۲۲-۲۰۲۰ تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن وجود دارد./ایرنا





نام:
ایمیل:
* نظر: