اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - 06 June 2021
رییس اتحادیه بین المللی حمل ونقل هوایی با انتقاد از تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم آسمان بلاروس، این اقدام را سیاسی خواند.
مخالفت یاتا با تحریم آسمان بلاروسبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، اتحادیه بین المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) با بیان اینکه ایمنی هوانوردی نباید هیچگاه سیاسی شود، از تصمیم قانونگذاران ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن عبور هواپیماها از آسمان بلاروس انتقاد کرد.

آنطور که رویترز نوشته است، ویلی والش، رییس این اتحادیه این اظهارات را پس از آن بیان کرد که آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا، به دولت‌های این اتحادیه دستور داد که ایرلاین‌های خود را از عبور از آسمان بلاروس منع کنند. تصمیم اتحادیه اروپا، پاسخی به اقدام بلاروس در به زمین نشاندن هواپیمای حامل یک منتقد سیاسی دولت به شمار می‌رود. 

والش در این رابطه گفت: این یک پسرفت و اقدام ناامیدکننده است. اتحادیه اروپا باید این محدودیت‌ها را رفع کرده و به ایرلاین‌ها اجازه دهد که مانند همیشه به مدیریت ایمنی خود بپردازند.

رییس یاتا، که بزرگترین اتحادیه ایرلاین‌های جهان با ۲۹۳ عضو است، با انتقاد از اقدام بلاروس، اعلام کرد که جمع دو اقدام غلط، یک نتیجه صحیح نیست و الزام ایرلاین‌ها به منع عبور از آسمان بلاروس با صدور امریه ایمنی، سیاسی کردن ایمنی هوانوردی است.

برخی کارشناسان نیز هشدار داده‌اند که این اقدام اتحادیه اروپا، می‌تواند به ایجاد مانع در مسیر ترافیک هوایی و کاهش ضریب ایمنی هوانوردی منجر شود.





نام:
ایمیل:
* نظر: