اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - 06 June 2021
مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد:
مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ و ۲ دهم ریشتر صالح آباد در شهرستان مهران استان ایلام را لرزاند.
زلزله صالح آباد در شهرستان مهران استان ایلام را لرزاندبه گزارش عصرپرس به نقل از مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه بخش صالح آباد ‌مهران ساعت ۹ و ۲۴ دقیقه و ۲۲ ثانیه صبح امروز یکشنبه به وقوع پیوسته است. 

این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳.۴۳۹ و طول جغرافیایی ۴۵.۹۸۰ به وقوع پیوسته است.

شدت زمین لرزه باعث لرزش ساختمان‌ها شد و پس از احساس زمین لرزه در شهر ایوان و روستاهای اطراف آن تعدادی از شهروندان برای دقایقی از منازل خود بیرون آمدند.

اگرچه کانون زلزله صبح امروز، بخش صالح آباد از توابع بخش مرزی مهران است اما بنا به گزارش ها این زمین لرزه در اکثر شهرستان های حوزه شمالی استان چون ایلام، چوار، ایوان، ملکشاهی و چرداول نیز بشدت احساس شده است.

 زلزله صالح آباد تلفات جانی و مصدومیت نداشته است

اسد قاسمی، فرماندار ایلام روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری صبح امروز یکشنبه بخش صالح آباد که در شهرستان مهران نیز احساس شد، تمامی عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان با تشکیل جلسه فوق‌العاده به حالت آماده باش کامل درآمد.

وی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از خسارت زمین‌لرزه صالح‌آباد دریافت نشده است، افزود: چند تیم ارزیاب به محل زمین‌ لرزه اعزام شده‌اند و تاکنون گزارشی از خسارت جانی دریافت نشده است.

فرماندار مهران یادآور شد: ستاد مدیریت بحران اکنون متشکل از عوامل جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و عوامل انتظامی با حضور در پایگاه‌های خود در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

قاسمی تاکید کرد: از مردم درخواست می‌شود تا ضمن حفظ آرامش، اخبار و اطلاعات را تنها از مراجع رسمی پیگیری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند.

ستاد فوق العاده بحران ۲ شهرستان ایلام در حال برگزاری است

استاندار ایلام گفت: جلسات ستاد فوق العاده بحران به علت وقوع زمین لرزه صالح آباد در ۲ شهرستان مهران و چوار بطور همزمان در حال برگزاری است.

 محمد نوذری روز یکشنبه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: هیچ گونه خسارت جانی به مردم زلزله زده صالح آباد گزارش نشده است.

وی افزود: طبق بررسی های اولیه خسارت های مالی وارده به مناطق زلزله زده صالح آباد از توابع شهرستان مهران چندان زیاد نیست.

نوذری ادامه داد: تیم های ارزیاب خسارت ها و نیز گروه های امدادی و خدماتی در منطقه مستقر هستند.
برچسب ها
استان ایلام ، زلزله
نام:
ایمیل:
* نظر: