اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 04 June 2021
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت :قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در مسیر مبارزات انقلاب اسلامی بود.
اوحدی: قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی بودبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، سعید اوحدی درباره سالروز ۱۵ خرداد افزود: قیام مردمی و اصیل ملت مؤمن و بزرگ ایران در پانزده خرداد چهل و دو نقطه عطف و عزیمت تاریخی ایران اسلامی به سوی رهایی از سلطه و یوغ سلطه گران و ستمگران داخلی و جهانی بود.

وی افزود:  این حماسه عظیم و ماندگار، جلوه‌گاه پیوند عمیق مردم، رهبری دینی و ایمان خالص و حماسی ملتی بصیر و بیدار دل بود که بنیان انقلاب بزرگ اسلامی را پی افکند، قیامی جانانه و دلیرانه که به پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن ماه سال پنجاه و هفت منجر شد.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید گفت: این قیام بزرگ و تاریخ‌ساز در بحبوحه هیاهوی حکومت مستبد و وابسته ستم‌شاهی و در اوج جنجال دروغین انقلاب سفید، نقاب از چهره منفور استبداد و استکبار و ایادی خائن سلطه گران جهانی برانداخت و ندای رسوایی حکومت غاصب پهلوی در جهان طنین‌افکن شد.

وی ادامه داد: پانزده خرداد نشان داد که زمینه و ظرفیت عظیم و بی هماورد قیام، جهاد و شهادت در جامعه مؤمن ایران برای نیل به آزادی، رهایی، عدالت و استقلال وجود دارد که تنها در سایه ایمان الهی و باور عمیق به اسلام و رهبری اصیل و انقلابی مرجعیت شیعه متبلور و محقق می‌شود و این حقیقت بزرگ و سرنوشت‌ساز را امام خمینی (ره) با بینشی ژرف و بی‌مانند، دریافت و پرچم جهاد و شهادت و آزادی از ظلم و بیدادگری را برافراشت و ملت شریف و با ایمان ایران اسلامی در گرماگرم ایام محرم، به ندای رهبر آگاه و مقتدر خود لبیک گفتند و با بذل جان و در نهایت شهامت و ایثار پایه‌های رژیم فاسد و خائن ستم‌شاهی را به لرزه انداختند.

اوحدی تاکید کرد: بی‌تردید قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی در مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی است. از همین روی باید گفت حرکت امام خمینی (ره) بعد از قیام امام حسین (ع) بزرگ‌ترین حرکت برای زنده نگاه داشتن اسلام بود. امروز نیز در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که شاهد تحقق بخشی از آرمان‌های امام (ره) (که از خرداد سال ۱۳۴۲ آغاز شد) در فلسطین هستیم. با نگاه به حوادث اخیر در می‌یابیم که امام (ره) از زمان خود جلوتر بودند و شناخت و بصیرت ایشان از تمام رهبران سیاسی و دینی جهان جلوه بیشتری دارد.

رییس بنیاد شهید گفت: قیام و حماسه پانزده خرداد مسجل ساخت اراده و مشیت الهی بر پیروزی مردم مؤمن و مجاهد ایران اسلامی قرار گرفته است و خداوند یاری گر ملت مؤمن، مجاهد و ایثارگران راه استقلال و آزادگی است. از این روست که پیشوا و پرچم‌دار کبیر آن قیام و بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی تأکید نمودند که «ملت عظیم ایران لازم است شکر نعمت‌های غیرمتناهی الهی را در سالروز پانزده خرداد به جان و دل به جا آورد و تمام آنچه گذشته و می‌گذرد را از عنایات خاصه خداوند متعال بداند.» در ذکر اهمیت سرنوشت ساز این قیام بزرگ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) فرمودند: «این قیام به انقلاب ۲۲ بهمن منتهی شد، در مئال جمهوری اسلامی ایران را بوجود آورد.»

اوحدی افزود: نام و یاد همه شهیدان عظیم‌الشأن قیام پانزده خرداد چهل و دو را گرامی می‌داریم و امیدواریم همچون همیشه در مسیر استمرار آرمان‌های آن شهیدان عالیقدر و تحقق رسالت‌های خود با تمام توان بکوشیم.




نام:
ایمیل:
* نظر: