اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 04 June 2021
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ماجرای تزریق واکسن کرونا و ایجاد حالت آهن ربایی در بدن که فضای مجازی را آلوده کرده، پایه علمی ندارد.
ماجرای واکسن کرونا و ایجاد حالت آهن ربایی در بدنبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، مسعود مردانی افزود:تیومرسال فرمول شیمیایی کربن،هیدروژن،جیوه،سدیم،اکسیژن و گوگرد که یک ترکیب شیمیایی بوده و شکل ظاهری این ترکیب، سفید یا پودر زرد کمرنگ است. تیومرسال یک ماده نگهدارنده (preservative) است که به طور وسیع در فرمولاسیون واکسن ها به صورت اتیل مرکوری وجود دارد.

وی اظهار داشت: زمانی که یک ماده مغناطیس در معرض یک میدان مغناطیسی قوی قرار می گیرد، حرکات مداری الکترون های آن تغییریافته و یک جریان کوچک ماندگار ایجاد می شود که با میدان مغناطیسی خارجی مخالفت می کند. از این رو مواد دیامغناطیس یک نفوذپذیری بسیار ضعیف و منفی در مقابل میدان مغناطیسی خارجی دارند و همچنین اندکی توسط آن نیز دفع می شوند. با حذف میدان مغناطیسی خارجی اعمال شده، مواد دیامغناطیس خاصیت مغناطیسی خود را از دست می دهند و تا زمانی که تمام اوربیتال های آن کاملاً از الکترون ها پُر باشند، گشتاور مغناطیسی خالص وارده بر اتم های آن صفر خواهد بود.

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: اکثر عناصر موجود در جدول تناوبی؛ مانند مس، طلا، نقره، جیوه، بیسموت و کربن (گرافیت) دیامغناطیس هستند. بیسموت و گرافیت قویترین مواد دیامغناطیس و حدود ۸ برابر قدرتمندتر از جیوه و نقره بوده و مواد دیامغناطیس تمامی میدان مغناطیسی خارجی را از خود عبور می دهند در بعضی از واکسن ها از تیومرسال بعنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود که با توجه به عناصر داخل تیومرسال و دیامغناطیس بودن آن، احتمال چسبیدن اشیاء فلزی به ناحیه تجمع یافته این عناصر که بصورت ضعیف می باشد وجود دارد.

مردانی تصریح کرد: این موضوع هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی کند و خطری برای فرد وجود ندارد و پس از مدتی به مرور از بین خواهد رفت.  اما احتمال چسبیدن فلز به آن منطقه تزریق واکسن تو دمای بدن برای مدت زمان طولانی نیست و  هیچ گزارش مستندی هم مبنی بر استفاده یا عدم استفاده از تیومرسال در واکسن های کووید وجود ندارد.  

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گرچه براساس این کلیپ ها می توان حدس زد از تیومرسال یا اینگریدینت های مشابه دیگه استفاده شده باشد و  اینکه حتی اگر تیومرسال هم باشه هیچ مشکلی برای سنین بزرگسال ندارد.

وی افزود:. ضمن اینکه در مورد شدت مغناطیسش هم در این کلیپ ها اغراق شده و  بیشتر تلاش آنتی وکسرها و جنبش های ضدواکسیناسیون بوده و متاسفانه فضای مجازی را آلوده کرده است.

حمید سوری اپیدمیولوژیست و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آهن ربا همانطور که از اسمش پیداست آهن را جذب می کند و هیچکدام از واکسن های موجود تولید شده اصلا آهن در ترکیب خود ندارند.  

وی اظهار داشت: برای این که چنین جذبی صورت بگیرد حدود یک گرم لااقل آهنین نیکل یا کبالت  لازم است تا از زیر پوست یا داخل عضله بتواند این جذب صورت بگیرد،  از مجموع فلزات مقدار بسیار بسیار ناچیزی از ترکیبات آلومینیوم وجود دارد که آن هم به هر مقدار  جذب آهن ربا نمی شود.

سوری تصریح کرد: مقداری حتی کم آهن در بدن انسان وجود دارد که می تواند آهن ربا را جذب کند، برخی افراد بدنشان می تواند تا حدودی فلزات به خصوص آهن را به خود جذب کند که ربطی به واکسن ندارد. شما قبل از آمدن واکسن هم از این کلیپ ها در اینترنت می توانستید ببینید.

وی اظهار داشت: بنده خودم آهن ربای کوچکی را به عضله دلتویید هر دو بازو نزدیک کردم که بدون این که واکسنی تزریق کرده باشم از دو  بازو آهن ربا به پوست چسبید و
 گاه چسبیدن فلزات ناشی از رطوبت بدن یا شیب بدن دارد و آهن ربایی در بدن وجود ندارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در تهیه آهن ربا باید ویژگی های آن را شناخت. وقتی که ماده‌ای در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می‌گیرد پس از حذف میدان خارجی، مقداری از مغناطیس خود را حفظ می‌کند. به این مغناطیس باقیمانده در ماده، پسماند مغناطیسی گفته می‌شود. هرچه پسماند بزرگتر باشد آهنربا قوی‌تر است وحرکت الکترون‌ها می توانند باعث مغناطیس شوند.

به گفته وی، البته چیزی هم بنام مغناطیس بدن انسان داریم. مغناطیس انسانی به توانایی مورد ادعای برخی از اشخاص اطلاق می‌شود که در آن، اجسام به پوست بدن آن‌ها جذب می‌شود. به افرادی که به گفته خودشان دارای چنین توانایی هستند،  آهن‌ربای انسانی گفته می‌شود. هر چند اکثر این افراد، قادر هستند اجسام فلزی را به پوست خود بچسبانند، با این حال علاوه بر فلز، اجسامی از جنس‌های گوناگونی  شیشه، چوب و پلاستیک نیز امکانِ چسبیدن به پوستِ این افراد را دارد. افزون بر این، اجسامی بدون خواص  فرومغناطیس  همچون برنج و آلومینیم نیز چنین قابلیتی دارند./ایرنا



نام:
ایمیل:
* نظر: