اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 04 June 2021
روانچی:
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: اقدامات قهریه یک‌جانبه اعم از تحریم‌ها، غیرقانونی، غیراخلاقی و ضد انسانی است.
به خطر انداختن سلامتی دیگران به خاطر اهداف سیاسی جنایت علیه بشریت استبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، مجید تخت روانچی در نشست مجازی بررسی آثار اقدامات یکجانبه بر مردم کشورهای هدف که به ابتکار ایران و ۹ کشور دیگر برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که تحت ضربه شدید کرونا قرار گرفت، برای سال‌ها تحت تحریم‌های طولانی مدت بوده است.
وی گفت: این اقدامات غیرقانونی، بانک‌ها و موسسات مالی را از تجارت و تراکنش مالی با ایران بازداشته است.

بر اساس گزارش صدا و سیما،  تخت روانچی اضافه کرد: ما از کشورهای غربی می‌شنویم که معافیت‌هایی در نظر گرفته شده است که در واقع آن‌ها فقط روی کاغذ هستند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: پیامدهای چنین تحریم‌هایی به طرز شدیدی حق سلامت ایرانی‌ها، دسترسی آن‌ها به داروهای ضروری، تجهیزات پزشکی، تولیدات دارویی و درمانی را مورد تهدید قرار داده است.

تخت روانچی تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اشخاص ایرانی را که تحت تاثیر بیماری و شرایط درمانی هستند، بیشتر می‌رنجاند و در نتیجه این تحریم ها، تعداد جان‌باختن زنان، کودکان و مردم بی‌گناه سالانه افزایش یافته است.

وی گفت: تحریم‌ها، تامین داروها و نیازهای درمانی را برای بیماران به ویژه بیماران سرطانی، پروانه‌ای و آن‌هایی که شیمی درمانی می‌شوند، دشوار کرده است.

روانچی ادامه داد: به خطر انداختن سلامتی دیگران به خاطر اهداف سیاسی، تنها غیرقانونی نیستند بلکه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که نیازمند پاسخ بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: ما از نظر اخلاقی مسئولیت داریم که در برابر تحریم بایستیم و بخواهیم که فوری برداشته شوند.









نام:
ایمیل:
* نظر: