اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - 01 June 2021
رییس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیروهای مسلح:
رییس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیروهای مسلح گفت: تمام تلاش خود را کردیم که آموزش نیروهای مسلح تعطیل نشود وبرای این کار از آموزش در فضای مجازی هم استفاده کردیم.
تلاش کردیم آموزش نیروهای مسلح در دوران کرونا تعطیل نشودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، سرتیپ حسین شکوهی روز سه‌شنبه در نشست خبری گفت: در اسفند ماه ۱۳۹۸ کشور با بحران کرونا مواجه شد که تقریبا تمام فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.  

رییس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیروهای مسلح افزود: در نیروهای مسلح بالغ بر ۲۲ دانشکده و مراکز آموزش عالی و صدها مرکز آموزش علوم و فنون و آموزش وظیفه داریم. نمی‌توانیم ماموریت نیروهای مسلح و مراکز آموزشی را هم تعطیل کنیم بنابراین یک روز هم مراکز آموزشی تعطیل نشد.

سرتیپ شکوهی عنوان کرد: با فرمان فرمانده کل قوا و دستور رییس ستاد کل نیروهای مسلح کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی ذیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا تشکیل شد که با یک بررسی دقیق در نیروهای مسلح مراکز آموزش نیروهای پایور را آماده کند که عید نوروز یک فرصت خوب برای ما ایجاد کرد تا این مراکز را آماده کنیم.  

شکوهی تصریح کرد: اما از سوی دیگر ما تعداد زیادی مرکز آموزش وظیفه داشتیم که در گام اول آنها را قرنطینه کردیم و تا هفت فروردین ماه تمام سربازهای مشمول بهمن و اسفند ۹۸ را آموزش داده و ترخیص کردیم.  

وی بیان کرد: فروردین و اردیبهشت ۹۹ سرباز وظیفه نگرفتیم چون امکان پذیرش سرباز در مراکز آموزشی نداشتیم و باید آمادگی‌های لازم را کسب می‌کردیم. از ۲۳ فروردین ماه مراکز آموزش نیروهای پایور را هم باز کردیم.  

رییس اداره تربیت و آموزش معاونت آموزش و پژوهش ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ارتقا سطح کنترل‌های بهداشتی و غذایی و فراهم کردن شرایط برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله اقدامات ما برای دایر ماندن مراکز آموزشی بود گفت: علاوه بر این تعداد نیروهای آموزشی را نصف کردیم اما مدت رمان آموزش را از دوماه  به یکماه کاهش دادیم.

سرتیپ شکوهی تاکید کرد: ما تمام تلاشمان را کردیم که آموزش نیروهای مسلح تعطیل نشود و برای این کار از آموزش در فضای مجازی هم استفاده کردیم. بسیاری از آموزش‌هایی را که امکان اجرا در فضای مجازی داشت را به این صورت برگزار کردیم اما بسیاری از آموزش‌های ما نیز در میدان و کارگاه‌های عملی انجام می‌شود. در واقع ۳۰ درصد آموزش‌های ما در فضای مجازی و ۷۰ درصد عملی است.

وی یادآور شد: در سال ۹۹ بالغ بر ۲۱۶ هزار نفر کارکنان وظیفه و ۲۱۲ نفر از کارکنان پایور در مراکز آموزش نیروهای مسلح آموزش دیدند. در طول  این مدت تنها یک نفر از سربازان فوت شد که قبل از ورود به مرکز مبتلا شده بود. در سطح ارتش ۲ نفر و در سطح سپاه هفت نفر و یک نفر هم در ناجا در مراکز آموزش پایور ما فوت شدند. اما با این حال هیچ وقفه‌ای در رزمایش‌ها و آموزش‌های نیروهای مسلح نداشتیم.  

رییس اداره تربیت و آموزش نیروهای مسلح گفت: ما از این بحران و تهدیدی که سراسر کشور را فراگرفته بود فرصت ساختیم. بر همین اساس ورودی مشمولین ما از قبل از کرونا بیشتر شده است. حتی در شرایط قرمز کرونایی صد درصد کارکنان تربیت و آموزش در محل کار حضور داشتند که البته متاسفانه  ۱۰ نفر از کارکنان نیروهای مسلح جان خود را از دست دادند.  

سرتیپ شکوهی در پاسخ به سوالی درباره میزان به روز بودن آموزش نیروهای‌ مسلح تاکید کرد: نتیجه آموزش اقداماتی است که شاهد هستید. در طول سال‌های اخیر با توجه به بحران‌هایی که در کشورهای اطراف داشتیم امنیتی که امروز در کشور داریم حاصل آموزشی است که نیروهای مسلح ما می‌بینند و این نتیجه به روز بودن آموزش‌های ما است.  

وی ادامه داد: در مسابقات هم سلاح و مهماتی که در اختیار نیروهای مسلح ما قرار می‌گیرد سلاح کشور میزبان است. اما نیروهای مسلح ما فقط یک هفته برای تمرین با تسلیحات کشور میزبان فرصت دارند  

رییس اداره تربیت و آموزش نیروهای مسلح ادامه داد: ما در اولین سالی که در مسابقات روسیه حضور پیدا کردیم مقام پنجم را بین ۳۰ کشور کسب کردیم. سال اول در غواصی رتبه دوم را کسب کردیم و سال دوم که میزبان بودیم مقاوم اول را کسب کردیم.  

سرتیپ شکوهی گفت: تولید تانک و توپ و تجهیزاتی که قدری سبک‌تر است و متناسب شرایط مسابقات طراحی شده باشند برای شرکت در مسابقات بین‌المللی در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم در مسابقات آماده‌تر حضور پیدا کنیم.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: