اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 19 May 2021
فرمانده نیروی انتظامی به اهم محورهای فعالیت های انتخاباتی ناجا در فضای مجازی پرداخت و گفت: تخلفات و جرایم انتخاباتی به صورت ویژه توسط ارکان مختلف پلیس تحت رصد و کنترل مستمر قرار دارد.
اشتری: امنیت فضای حقیقی و مجازی در انتخابات خط قرمز پلیس استبه گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی به موازات اجرای وظایف و ماموریت های محوله قانونی در فضای حقیقی، با فضای مجازی نیز به مانند فضای حقیقی اشراف داشته و در موضوعات و ابعاد مختلف در این حوزه اجرای ماموریت می کند.

وی افزود: با توجه به عمق نفوذ و گسترش فضای مجازی در لایه های مختلف جامعه، از یک سو و همچنین ظرفیت های موجود در این فضا برای اقدامات تبلیغی و رسانه ای موجب شده است نامزدهای انتخاباتی برنامه ویژه ای را برای استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار خود قرار دهند که برآوردهای صورت گرفته نیز موید این موضوع است.

اهم محورهای فعالیت های انتخاباتی نیروی انتظامی در فضای مجازی

سردار اشتری با بیان اینکه در راستای ماموریت اصلی تامین امنیت برگزاری انتخابات، اقدامات و برنامه های ویژه ای را در این خصوص پیش بینی و به اجرا درآورده است، تصریح کرد: رصد به هنگام رویدادها و رخدادهای امنیتی و انتظامی فضای مجازی در ابعاد مختلف به ویژه موضوع انتخابات، رصد و پایش تحرکات و اطلاع رسانی و انعکاس هشدارهای لازم به مبادی قانونی، ارزیابی و پالایش مستمر سامانه ها و نرم افزارهای مورد استفاده کاندیداها از حیث آلودگی به بدافزارها و رصد تخلفات و جرایم انتخاباتی بر بستر فضای مجازی و انعکاس به مراجع ذیربط قانونی در مراحل مختلف از اهم محورهای فعالیت های انتخاباتی نیروی انتظامی در فضای مجازی است.

تخلفات و جرایم انتخاباتی به صورت ویژه تحت رصد و کنترل مستمر قرار دارد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مصادیقی نظیر تشویش اذهان عمومی، سیاه نمایی و شایع پراکنی، انجام تبلیغات در فضای مجازی خارج از چارچوب و ضوابط قانونی (استفاده از بسترهای غیرقانونی، استفاده از محتوای مجرمانه، هرگونه توهین، تهمت، افترا و انتشار اسرار، نقص حریم خصوصی) و همچنین هرگونه افعال مجرمانه مطابق قانون جرایم رایانه ای، هرگونه دسترسی غیرمجاز، ایجاد اختلال و تغییر غیرمجاز در تارنماها و سامانه های نرم افزاری کاندیداها و ... از موضوعات برجسته تخلفات و جرایم انتخاباتی است که به صورت ویژه توسط ارکان مختلف پلیس تحت رصد و کنترل مستمر قرار دارد.

سردار اشتری افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 346 فقره تخلفات انتخاباتی برای بررسی های تکمیلی و اقدامات بعدی به رده های فاوا منعکس شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: