اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 19 May 2021
در تماس تلفنی با رییس مجلس کویت مطرح شد؛
رییس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با رییس مجلس کویت به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان فلسطینی را درد مشترک همه کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: سکوت جوامع بین الملل، نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل در قبال جنایت صهیونیستها جای شگفتی دارد.
انتقاد قالیباف از سکوت مجامع بین‌المللی در قبال جنایات صهیونیست‌هابه گزارش عصرپرس از خانه ملت «محمدباقر قالیباف» در ادامه گفت و گوهای تلفنی با روسای مجالس کشورهای اسلامی با «مرزوق علی الغانم»، رییس مجلس امت دولت کویت پیرامون جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه و فلسطین به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت.

رییس مجلس شورای اسلامی در این تماس تلفنی، با اشاره به افسارگسیختگی بی حد و حصر رژیم صهیونستی در سایه حمایت‌های آمریکا گفت: امروزه درد مشترک کشورهای اسلامی به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان در فلسطین است. در شرایطی که در این بخش از سرزمین اسلامی فجیع ترین و دردناک‌ترین جنایات بشری در حال انجام است، سکوت جوامع بین المللی، نهادهای بشردوستانه و سازمان ملل جای شگفتی دارد.

وی  ضمن محکوم کردن شدید بمباران شبانه‌روزی غزه و کشتار مردم در کرانه باختری تصریح کرد: جهان اسلام سکوت در برابر ستم و قتل عام مسلمانان را بر نمی‌تابد و ضرورت دارد تا همه مسلمانان جهان برای حذف این غده سرطانی بیش از پیش تلاش کنند.

قالیباف در این گفت و گوی تلفنی خواستار تقویت روابط در حوزه های مختلف  به ویژه پارلمانی با دولت کویت شد و از توسعه مناسبات و مبادلات با این کشور دوست، مسلمان و همسایه استقبال کرد.

«مرزوق علی الغانم» نیز در این گفت و گو با اشاره به روابط دو کشور گفت: تعاملات و مبادلات دولت کویت با جمهوری اسلامی ایران همواره ممتاز بوده است و دولت کویت از افزایش و ارتقای روابط  دو کشور و تلاش در جهت گسترش و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند. 

الغانم اتفاقات اخیر در نوار غزه و فلسطین را جنایت نسبت به مسلمانان این منطقه دانست و تأکید کرد: وحشتناک‌ترین جنایات علیه برادران فلسطینی ما در حال رقم خوردن است و حفظ وحدت همه کشورهای مسلمان در برابر ظلم و زیاده خواهی صهیونیست ها واجب شرعی، انسانی، اسلامی و اخلاقی است. 

رییس مجلس امت دولت کویت تأکید کرد: دولت و ملت کویت موافق برگزاری هرگونه نشست و  ابتکار پارلمانی در حمایت از مردم فلسطین است.  

وی خواستار حمایت گسترده کشورهای اسلامی از مسلمانان فلسطین در برابر جنایات صهیونیست‌ها شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: