اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 11 May 2021
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام‌کرد:
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چهار پروژه تولید بار اول تجهیزات فناورانه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: ارزش این پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان است و انتظار داریم این پروژه‌ها تا پایان سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسند.
تامین تجهیزات ایمنی دریانوردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت راه و شهرسازی، «محمد راستاد» در مراسم امضای چهار قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: یکی از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین ایمنی دریانوردی است که این پروژه‌ها در قالب تولید بار اول، نیازهای ایمنی دریانوردی کشور را تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی که در شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده، خاطرنشان‌کرد: تا پیش از این برای تامین تجهیرات فناورانه در حوزه ایمنی دریانوردی، به تولیدکنندگان خارجی نیاز داشتیم، اما با توانمندی ایجاد شده در میان شرکت‌های ایرانی، دیگر هیچ دغدغه و نگرانی از نظر تامین تجهیزات نداریم.

راستاد با بیان اینکه وظایف و مسوولیت‌های این سازمان متنوع و بسیار گسترده است، تاکید کرد: در همین راستا و در سایر حوزه‌ها، برای تامین تجهیزات بندری و دریایی از طریق تولید داخل، موفق شدیم در قالب قرارداد با شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی، بخش زیادی از تجهیزات مورد نیاز را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سال گذشته در حوزه شناورها و ناوگان مورد نیاز عملیات بندری، قرارداد ساخت ۸۳ فروند انواع شناور برای بنادر تجاری، با صنایع دریایی داخلی به امضا رسید که کار ساخت ۴۲ فروند آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی، علاوه بر پویایی و ارتقای توان صنایع داخلی، به‌نوعی به خودکفایی و بی‌نیازی کشور در حوزه تامین تجهیزات بندری و دریایی کمک می‌کند، گفت: در سال ۹۸ این سازمان موفق شد ۷۶۸ قطعه مورد نیاز در تجهیزات بندری را از طریق شرکت‌های ایرانی تامین کند که ارزش آن افزون بر ۶ هزار میلیارد تومان است.





نام:
ایمیل:
* نظر: