اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 11 May 2021
در ايران همدل صورت گرفت:
معاون کمیته امدادامام خمینی(ره)، گفت: در سومین دوره «ايران همدل» بیش از 14میلیون غذای گرم و یک میلیون و 600 هزار بسته غذایی و علاوه برآن نیز بیش از 3 میلیون افطاری ساده توزیع شده که رکورد جدیدی از مشارکت مردمی برای کمک به محرومان خلق شده است.

رکورد جدیدی از مشارکت مردمی برای کمک به محرومانبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس،مجید باجلان معاون اداری،مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه مراسم توزیع ۱۱۰۰بسته خوراکی و غذای گرم در آستان مقدس امامزاده صالح بن موسی الکاظم (ع)  با اشاره به اینکه سومين دوره پویش «ایران همدل» به همت موسسه حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای (خامنه ای. ای آر ) برگزار شد،گفت: در سال گذشته که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان فرمودند که کمک مومنانه و همدلی طی رزمایشی در دستور کار قرار گیرد که به همت موسسه انقلاب اسلامی و با مشارکت کمیته امداد و سازمان بهزیستی با مشارکت مردم و نهاد‌های مختلف پوشش همدلی ایجاد شد.

معاون کمیته امداد در ادامه افزود: خوشبختانه به کمک نهادهای مختلف رکورد جدیدی از مشارکت مردمی برای کمک به محرومان خلق شده و همچنین مراکز اطعام مهدوی و افطاری ساده در ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اين دوره نيز انجام شد.  

به گفته باجلان، در سال گذشته و با اجرای طرح‌های اطعام مهدوی و اطعام حسینی بیش از ۲۷ میلیون وعده غذای گرم و دو میلیون بسته های غذایی با حفظ کرامت در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بیش از 130هزار دواطلب در طرح ایران همدل، گفت: در ماه مبارک رمضان امسال بیش از 14میلیون پرس غذایی گرم و یک میلیون و 600 هزار بسته غذایی و علاوه برآن نیز بیش از 3 میلیون افطاری ساده در مجموعه ایران همدل توزیع شده است.

باجلان، گفت: طرح ایران مهربان که هر ایرانی حامی یک یتیم باشد را داشته ایم که اختتامیه آن در پایان ماه مبارک رمضان انجام میشود.

معاون کمیته امدادامام (ره) در ادامه با تقدیر از همه مردم که همواره با کمک های مومنانه خود پای کار بوده اند، گفت:خیران می‌توانند کمک‌های خود به اقشار نیازمند را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #14* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ به طور متمرکز واریز کنند. همچنین پایگاه و دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در سومین مرحله پویش ایران همدل هستند.

باجلان با اشاره به عید سعید فطر از مردم درخواست کرد: که با کد USSD کد #1*8877* و شماره حساب 3333 فطریه خود را واریز کنند تا در کمترین زمان به دست نیازمندان واقعی برسد.

رکورد جدیدی از مشارکت مردمی برای کمک به محرومان

براساس این گزارش کمک های دو مرحله ایران همدل به شرح زير است:

در مرحله اول:

مجموع کمک‌های جمع شده: 151 میلیارد تومان

مجموع مشارکت مردمی: 2.140.860 نفر

شرکت‌های حامی: 15 شرکت

چهره‌های حامی: 21 چهره

تعداد روزهای پویش: 31 روز

مجموع غذای گرم توزیع شده: 10 میلیون

مجموع بسته غذایی توزیع شده: 500 هزار

مرحله دوم:

مجموع کمک‌های جمع شده: 675 میلیارد تومان

مجموع مشارکت مردمی: 4.826.321 نفر

شرکت‌های حامی: 30 شرکت

چهره‌های حامی: 54 چهره

تعداد روزهای پویش: 80 روز

مجموع غذای گرم توزیع شده: 15 میلیون

مجموع بسته غذایی توزیع شده: 1.500 هزار





خبرنگار:پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: