اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 05 May 2021
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۴۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. پنج هزار و ۴۹۹ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.
فوت ۳۴۹ نفر دیگر در ایران براثر کرونابه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۸۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون دو میلیون ۳۹ هزار و ۴۲۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۶ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۹۸۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۰۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۱ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۲۲ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۰  دوز رسید.







خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: