اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 05 May 2021
مدیر پروژه واکسن فخرا خبر داد:
مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: تزریق فاز اول کارآزمایی واکسن فخرا به پایان رسید و پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل نهایی داده‌ها وارد فاز دوم خواهیم شد.
پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی «فخرا»به گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع،  احمد کریمی در مراسم پایان تزریق فاز نخست کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی، با آرزوی  قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز ایران در شب های قدر و همچنین تسلیت ایام شهادت حضرت امیر المومنین گفت: پروتکل های مربوط به آغاز فاز دوم واکسن «فخرا» به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ارسال شده است و انشالله پس از اخذ مجوزهای لازم از این وزارتخانه مرحله دوم تزریق واکسن را بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهیم کرد.

مدیر پروژه واکسن فخرا با بیان اینکه در مرحله نخست، تزریق واکسن به ۱۳۵ داوطلب صورت گرفت تصریح کرد: در مرحله نخست ۱۷هزار نفر از اقصی نقاط کشور در سایت" fakhravac.ir" ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر از طریق سایت پذیرش و ۴۹۵ نفر وارد مرحله غربالگری شدند.

کریمی افزود در نهایت تیم بالینی ۱۳۵ نفر را برای تزریق انتخاب کرد که خوشبختانه حال عمومی هر ۱۳۵ نفر مساعد است.

وی تصریح کرد: از بین انتخاب شدگان تزریق واکسن، ۴۱نفر خانم و ما بقی افراد مرد بودند که میانگین سنی آنها ۱۸ تا ۵۵ سال بوده است.

مدیر پروژه واکسن فخرا، تفاوت فاز اول و دوم را در تعداد افراد دریافت کننده واکسن عنوان کرد و گفت: ان شاء الله در مرحله دوم ۵۰۰ نفر از افراد توسط تیم بالینی انتخاب و واکسن به آنها تزریق خواهد شد.

 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: