اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 28 April 2021
مقام معظم رهبری در پیامی به برنامه «دیدار ماه» که به‌ منظور بزرگداشت هر ساله دیدار ایشان با شعرا برگزار شد، از دلتنگی‌شان برای این دیدار سخن گفتند.
پیام مقام معظم رهبری به نشست شاعران در «دیدار ماه»به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری حوزه هنری، رمضان هر سال شعرای انقلاب اسلامی سعادت دیدار با مقام معظم رهبری را داشتند که متأسفانه امسال به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برپایی این نشست وجود ندارد. حوزه هنری انقلاب اسلامی به‌منظور بزرگداشت این مناسبت که به تعبیری سال تحویل شعر فارسی بود، برنامه‌ای تلویزیونی زنده ترتیب داد تا جمع محدودی از شاعران در قالب «دیدار ماه» به یاد دیدارهای هر ساله با رهبری شعرخوانی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) نیز که دیدار با شعرا از جذاب‌ترین نشست‌های سالیانه ایشان است در پیامی به این برنامه دلتنگی خود را از عدم برپایی حضوری آن اعلام کرده‌اند. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم، به جناب آقای قمی بگوئید: فروکاستن جلسه‌ شیرین و با صفای همیشگی به یک دیدار دورادور تصویری، دل مشتاق را که آرام نمی‌کند، هیچ؛ کام انسان را هم به‌نحوی تلخ می‌کند. تقدیر الهی فعلاً این است که حقیر از آن دیدار شوق‌انگیز محروم باشم.

در بخش دیگر این پیام آمده است:‌ می‌توان با نگاه شاعرانه این جور حوادث را ناز دستگاه حکمت الهی شمرد و بر احساس نیاز و اظهار نیاز افزود، یا به قول صائب: نسازد لن‌ترانی- چون کلیم- از طور مأیوسم/ نمک‌پرورده‌ عشقم، زبان ناز می‌دانم. چند نفر از شاعران عزیز هم در نامه به این حقیر، اظهار لطف فراوان کرده و همان درخواست را مطرح کرده‌اند. سلام و تشکر مرا به آنها برسانید و همین پاسخ را بدهید.

«دیدار ماه»، برنامه‌ دیدار شعرا با رهبر معظم انقلاب، به‌دلیل محدودیت‌های بهداشتی سه‌شنبه شب (۷ اردیبهشت‌) در حوزه هنری و در قالب یک برنامه تلویزیونی از ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دوم سیما به صورت مستقیم پخش شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: