اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 25 April 2021
امیر دریادار سیاری:
معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم رونمایی از تجهیزات جدید نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی امروز حرکات نوین و تاکتیک‌های جدید را به نمایش می‌گذارد و بر این اساس سازمان‌های خود را چابک کرده و تیم‌های متحرک هجومی را به وجود آورده است.
نیروی زمینی ارتش امروز حرکات نوین و تاکتیک‌های جدید را به نمایش می‌گذاردبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز شنبه در مراسم تحویل‌دهی و رونمایی از تجهیزات نیروی زمینی ارتش که در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، گفت: ما به خود می‌بالیم که امروز از جوانان مستعدی برخورداریم که رشته‌های وابستگی به دشمن را با تلاش و خلاقیت و دانش خود از بین برده‌اند.

وی افزود: نیروی زمینی تجربه ارزشمندی از دوران دفاع مقدس دارد و از آن برای مقابله با تهدیدات آینده استفاده می‌کند. امروز نیروی زمینی ارتش متوجه تهدیدات آینده نیز هست و ضمن استفاده از تجربیات گذشته بر تغییرات و تحولات ناشی از گذر زمان واقف است.

امیر سیاری یادآور شد: نیروی زمینی امروز ابعاد تهدیدات و صحنه تهدیدات نوین را احصا کرده و بر این اساس سازمان‌های خود را چابک کرده و تیم‌های متحرک هجومی را به وجود آورده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: امروز نزاجا قابلیت انعطاف را در سطح نیروها ایجاد کرده و رزمایش‌های مختلف برگزار می‌کنند و حرکات نوین و تاکتیک‌های جدید را به نمایش می‌گذارند.

وی تاکید کرد: امروز نیروی زمینی ما ولایتمدار، شهادت طلب، تخصص محور و انعطاف‌پذیر است و این جای تقدیر دارد که می‌داند برای تهدیدات آینده باید چه اقداماتی انجام دهد و چگونه بر توان بازدارندگی کشور بیفزاید.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تاریخ تشکیل سازمان جهاد خودکفایی در ارتش گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمودند که دیگر توقع نداشته باشید که به شما تجهیزات بدهند این راهبرد و نگاه ایشان بود که راهبرد تشکیل خودکفایی در ارتش شد و با نگاه بلند مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این جهاد خودکفایی در ارتش تشکیل شد.

وی گفت: بسیاری به دنبال انحلال ارتش بودند تا سپر انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرند اما در این جا هم امام آن پیام تاریخی را دادند و از ارتش حمایت کردند این گونه بود که ارتش ماند و اولین سپر انقلاب دربرابر توطئه‌های استکبار جهانی بود.

امیر دریادار سیاری گفت: در اوایل انقلاب نیروی زمینی ارتش به خوبی در مقابل تجزیه طلبان و در دفاع مقدس مقابل دشمن ایستاد و توانست با بهره برداری از توانمندی های خود پیروز و سرافراز بیرون بیاید، اما این تجهیزات با توجه به تحریم ها،  نیاز به تعمیر و نگهداری داشت و این گونه بود که سازمان جهاد خودکفایی ارزش و اهمیت خود را نشان داد.

وی ادامه داد: ارتش در صورتی می‌تواند به خوبی در ماموریت‌های خود موفق باشد که رشته‌های وابستگی‌های خود را به بیگانگان قطع کند، یعنی نیروی انسانی متخصص و تجهیزات را خود تولید کند. در این زمینه امروز نیروی زمینی و ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از توانمندی‌های داخلی کشور و ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان توانسته تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کند که موجب افتخار است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ما امروز با توان داخلی و اعتماد به جوانان گلوگاه ها را از بین برده ایم و به کسانی که می گفتند به شما تجهیزات نمی‌دهیم، تودهنی زدیم.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: امروز سامانه فرماندهی نیروی زمینی به خوبی تهدیدات آینده را رصد و تجهیزات مورد نیاز را به خوبی طراحی و تولید می‌کند. تهدیدات در آینده بسیار متفاوت از تهدیدات امروز است و باید متناسب با این تهدیدات آماده بود و مجهز شد که خوشبختانه نیروی زمینی ارتش بسیار متحرک، توانمند و چابک شده است.

وی با اشاره به رزمایش های ارتش در یک سال گذشته گفت: دشمن به خوبی می‌داند که هر اقدامی کند به خوبی پاسخش را خواهیم داد و این یعنی توان بازدارندگی و توان بازدارندگی، تهدیدات را از کشور دور کرده و امنیت پایدار و توسعه پایدار را به دنبال دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: