اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - 20 April 2021
در بیانیه ۲۳۵ نماینده مجلس قرائت شد؛
بیش از ۲۳۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تلاش پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان در دوران کرونا را یادآور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس عنوان کردند.
تلاش کادر درمان ‌همانند ایثارگری در دفاع مقدس استبه گزارش عصرپرس از خانه ملت، در بیانیه نمایندگان که «علی کریمی فیروزجائی» عضو هیات رییسه مجلس قرائت کرد آمده است: ۱۴ ماه از شروع بیماری منحوس کرونا در جهان و ایران می‌گذرد. در این مدت تلاشگران عرصه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و تمامی کادر درمان با تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر خود حماسه مثال زدنی را به منصه ظهور درآوردند به نحوی که یادآور ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس شد.

نمایندگان در این بیانیه یادآورشدند: تقدیم ۳۰۰ شهید در این راه نشان‌دهنده تعهد و پایبندی خادمان نظام سلامت است و به موازات ایثارگری‌هایی که به تعبیر مقام معظم رهبری از آن به عنوان مجاهدت نستوه یاد شده است.

نمایندگان مجلس دستاوردهای عظیم در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمان را کمترین زمان در خور تحسین دانستند و در ادامه بیان شد: تأمین تجهیزات از طریق تکنولوژی و دانش فنی داخل، همچنین دستیابی به دانش روز و تأمین داروهای مورد نیاز علیرغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی در این ایام درخور اکرام است.

در این بیانیه با اشاره به مجاهدت فعالانه بخش‌های مختلف کشور به ویژه نیروهای مسلح و بسیجیان در دوران کرونا عنوان کردند: این دلاوری‌ها در قالب طرح شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی که با محوریت و فرماندهی وزارت بهداشت به انجام رسید، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در حوزه سلامت کشور بود، در این میان همدلی، یکپارچگی و فرماندهی وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت ستودنی و قابل ستایش است.

در بخش دیگری از این بیانیه‌آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری می‌دانیم از ۱۴ ماه تلاش خستگی‌ناپذیر و ایثارگرانه پزشکان معزز، پرستاران و کادر معزز بهداشت و درمان، مدیران و فرماندهان بخش بهداشت و درمان و وزیر دلسوز و سختکوش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دستاوردهای عظیمی را به همراه آورده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم و از همگان درخواست کنیم در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری نظرات کارشناسانه وزارت بهداشت و درمان را در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ و عملیاتی نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: