اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 18 April 2021
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۱ هزار و ۶۴۴ بیمار جدید کرونا در شبانه روز گذشته شناسایی شد و با فوت ۴۰۵ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۶ هزار و ۷۳۲ نفر رسید.
کرونا جان ۴۰۵ نفر دیگر را در ایران گرفتبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۹ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۹۲ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۹ نفر رسید. 

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تا کنون یک میلیون و ۷۸۵ هزار و  ۳۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۷۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۱۴ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۲۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۲۵۷ شهرستان قرمز و ۱۲۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تا کنون ۳۸۹ هزار و ۲۶۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۲۷ هزار و ۵۹۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۱۶ هزار و ۸۶۰ دوز رسید.









خبرنگار: پروین مرادی 
نام:
ایمیل:
* نظر: