اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 18 April 2021
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی» را به فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، تبریک گفت و از تلاش‌های دلاورمردان ارتشی، تقدیر کرد.
ارتش از عناصر اساسی توسعه و تعمیق امنیت همه جانبه در ایران اسلامی استبه گزارش عصرپرس از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی، در آستانه فرارسیدن 29 فروردین ماه، «روز ارتش جمهوری اسلامی»، با صدور پیامی این روز را به سرلشگر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، تبریک گفت و از همّت و حمیّت ارتشیان قدردانی کرد.

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به این شرح است؛

استقلال، اقتدار و امنیت ارکان رکینی هستند که آزادگان جهان آن را در ظلّ اتّکال به خدای متعال و در سایه سار اتّکای به آرمان‌های آزادی خواهانه و عدالت جویانه خویش، پس از مجاهدت‌های رهایی بخش به دست آورده‌اند.

وبه یقین، ملّت صلح دوست و ستم ستیز ایران از این منظر، سرآمد جهانیان است. چرا که صاحبان ایمان و ساکنان ایران به نیکی توانسته‌اند با بهره‌مندی از آموزه‌های ارزنده اسلام عزیز، و با تبعیت از رهبری‌های داهیانه یکی از دانش آموختگان خبره این مکتب رهایی بخش، و نیز مددیابی از فرهنگ غنی ایرانی خویش، برطاغوت دوران غالب شوند و برظالمان زمان ظفر یابند؛ و این گونه نهال انقلاب خویش را در بوستانی به گستره ایران غرس نمایند و آنگاه برای نخستین بار، نظام مردم سالاری دینی را مستقر سازند.

اندکی مداقّه در پیشینه این نیروی نظامیِ متّکی به خدا و متّصل به خلق خدا، ما را به این مهم می‌رساند چه در زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چه در زمان استقرار جمهوری اسلامی، ارتشِ این سرزمینِ همیشه سربلند، هماره با مردم، انقلاب و رهبری آن موافقت و موافقتی بی نظیر داشته و دارد.

به نحوی که به قطعیت می‌توان ارتش را یکی از عناصر اساسی در ایجاد، توسعه و تعمیق امنیت همه جانبه در ایران اسلامی دانست.

امنیتی که بی‌گمان محصول مجاهدت‌های همیشه غیور مردانی چون شهیدان قرنی، کلاهدوز، کشوری، صیاد، فکوری، ستّاری و دیگر مجاهدان این نیروی الهی بوده و خواهد بود.

این جانب مسرورانه فرارسیدن 29 فروردین، «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی» که به نیکی با ایّام فرخنده ماه رمضان الکریم تلاقی فرخنده‌ای یافته است را به جناب‌عالی و تمامی امیران و خادمان دبیر و دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران که هماره مدبّرانه و متهوّرانه حافظ خاکِ پاک ایران و مردم بی‌باک آن بوده‌اید، تبریک و تهنیت می‌گویم.

و نیز، نظر به مساعی آسمانی آن نهاد خدوم در این ایام سرد و سخت که ایران و ایرانیان در مقابله با ویروس مُهلک کرونا، همدل و همیار شده‌اند، بر خود فرض می‌دانم تا به نمایندگی از جامعه فهیم فرهنگیان، قدردان آن همه همّت و حمّیت والایی باشم که به شیواترین شیوه، جلوه‌های جمیل قرب به ایمان و حُبّ به ایران را به نمایش گذاشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: