اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 18 April 2021
نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم‌های 100 ثانیه‌ای «آب و انرژی» که قرار است با همکاری یونسکو و وزارت نیرو برگزار شود، بنا به درخواست علاقه‌مندان برای ارسال آثار، تا 17 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تمدید شد.
مهلت ارسال آثار برای نخستین جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای «آب و انرژی» تمدید شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، اين جشنواره به ميزباني وزارت نيرو و يونسكو روز 15 ژوئن 2021 یا 25 خرداد 1400 همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست در سه حوزه‌ مستند، داستانی و انیمیشن برگزار خواهد شد.

پنج محور این جشنواره که با شعار 100 ثانیه برای آب و انرژی و با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو و وزارت نیرو برگزار می‌شود، شامل «ارزش زیست‌محیطی آب و انرژی»، «ارزش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آب و انرژی»، «تغییر اقلیم، آب و انرژی»، «نقش رسانه در آموزش و مدیریت مصرف بهینه آب و انرژی» و «دسترسی به آب سالم و انرژی پایدار» است.

بر این اساس، آگاهی‌‌بخشی درخصوص اهمیت مدیریت مصرف آب و انرژی در جهت حفظ محیط زیست، تبیین نقش بهره‌برداری بهینه از منابع آب و انرژی در توسعه پایدار، ترغیب جامعه به مدیریت مصرف آب و انرژی در زمان بحران‌های فراگیر، آشنایی با نحوه تولید، انتقال و توزیع انرژی و آشنایی با نحوه جمع‌آوری، استحصال، فرایند انتقال، تصفیه و توزیع آب اهداف جشنواره را شامل مي‌شود.

در سه بخش مستند، داستانی و انیمیشن براي رتبه نخست، تندیس جشنواره و مبلغ 1000 دلار به بهترین فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی اختصاص يافته است.

براي رتبه دوم نيز تندیس جشنواره و مبلغ 700 دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی و براي رتبه سوم هم تندیس جشنواره و مبلغ 300 دلار به فیلمساز خارجی یا معادل ریالی آن برای فیلمساز ایرانی در نظر گرفته شده است.

با اعلام دبیرخانه این جشنواره، علاقه‌مندان و فیلمسازان به منظور شرکت در جشنواره «آب و انرژی» تا مهلت تمدید شده 17 اردیبهشت‌ماه 1400 فرصت دارند، آثار خود را از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی www.100-we.com  ثبت كنند.




نام:
ایمیل:
* نظر: