اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - 18 April 2021
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در رزم زمینی نیاز به چیزی نداریم که از خارج وارد کنیم و هرآنچه که نیاز است در داخل کشور تولید می شود.
امیرنعمتی: نیاز حوزه رزم زمینی در داخل کشور تولید می‌شودبه گزارش عصرپرس، امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش روز یکشنبه در گفت و گویی  درباره برگزاری رزمایش های ارتش در سال گذشته  افزود:  اتفاقاتی در حال افتادن بود بنابراین رزمایش‌هایی در سه ماهه چهارم سال اتفاق افتاد. رییس جمهور قبلی آمریکا در حال تحویل دادند پست خود به رییس جمهوری بعدی بود. صحبت هایی را می کردند و دشمنان مسایلی را می‌خواستند القا کنند بنابراین در آن زمان نیاز بود که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گوشه ای از قدرت خود را در قالب این رزمایش‌ها به نمایش بگذارند و توان دفاعی و امنیتی کشور را به رخ  دشمنان بکشند و از طرف دیگر باعث مردم احساس امنیت کنند.

وی ادامه داد: رزمایش‌هایی که برگزار شد با رزمایش های قبلی تفاوت‌هایی داشت از جمله فاصله زمان طراحی  تا اجرا خیلی کوتاه و حتی ۲۴ بود. مدلی بود که انجام شد و آمادگی نیروهای مسلح را به رخ کشید. دوم این که نوع و ترکیب و تاکتیک‌ها و راه کنش‌هایی بود که در رزمایش‌ها مورد استفاده قرار گرفت. بعضی از این تکنیکهایی که در رزمایش ها به کار بردیم برای اولین بار بود در دنیا چنین تاکتیک هایی را از نیروهای ما در رزمایش ها می دیدند و این آمادگی و هماهنگی را در سطوح مختلف نیروهای مسلح بود. بنابراین این نگرانی را برای فرماندهان تروریست به همراه داشت که بعد از برگزاری اظهارنظرهای زیادی کردند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی درباره دستاوردهای نظامی ارتش در حوزه زمینی گفت: ما در رزم زمینی نیاز به چیزی نداریم که از خارج وارد کنیم. در حوزه رزم زمینی هرآنچه که نیاز است در داخل کشور تولید می شود. ما صنایع مختلفی داریم. جهادهای خودکفایی و صنایع داخلی ما با همکاری دانشگاههای مختلف و شرکت های دانش بنیان این کار را انجام می دهند.

امیرنعمتی یادآور شد: زمانی که می گوییم رزم زمینی منظورمان این نیست که فقط بگوییم تجهیزات روی زمین استفاده می شود. در رزم زمینی انواع پهبادها، موشک‌ها، تجهیزات جنگال و سایبر، بالگردها،  تانکها و وسایل مختلف را مورد استفاده قرار می‌دهیم. یعنی در رزم زمینی منظور آن تجهیزاتی است که نیروی زمینی برای رزم نیاز دارد ما در داخل تولید می‌کنیم.

وی درباره سامانه های راداری و موشکی گفت: فناوری روز به روز در حال پیشرفت است. سیستم های ارتباطی که استفاده می شد آنالوگ بودند که به دیجیتال تبدیل شدند. بنابراین باید سیستم های راداری و صنایعی که می خواهند از آنها استفاده کنند به روز شود. این تجهیزاتی که امروز در اختیار داریم هم سیستم های جنگالی و راداری باید بتواند تجهیزات به روزی که دشمنان دارند آنها را رصد و کشف کنند بنابراین با پیشرفت و تغییر فناوری آنها هم به روز شود که به روز را در اختیار داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: