اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - 10 April 2021
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: زیرساخت‌های صنعت هسته ای با وسواس بسیار حفظ شد و چنانچه مقامات و تصمیم سازان ارشد نظام امری را به مسوولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند در زمانی کوتاه، هنگامه ای عظیم برپا خواهد شد.
صالحی: زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای با وسواس بسیار حفظ شدبه گزارش عصرپرس، علی اکبر صالحی روز شنبه در آیین پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته ای ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت:  بر خود فرض میدانم تا به رسمِ حق شناسی از هدایت ها و ارشادات راهگشای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی(مُدَّظلّه‌العالی) و حمایت‌های ریاست محترم جمهوری،جناب آقای دکتر روحانی در مسیر تثبیت و توسعه دستاوردهای صنعت هسته ای سپاسگزاری نمایم.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه، درحال حاضر، به‌رغم همه محدودیت‌ها و فشارهای ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهانِ ایران اسلامی، طرح‌ها  و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد و متنوع علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت  و نیز با عطف توجّه به رهیافت‌های اصولیِ نظام اسلامی و رویکرد خردمندانه دولت محترم مبنی بر اجرای سیاست تعامل سازنده با جهان، مورد پیگیری قرار گرفته است. 

 رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: پس از تصویب قانون و اجرای سریع و دقیق مفاد آن توسط سازمان انرژی اتمی ایران این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌ها و بُن‌مایه‌های این صنعت ملّی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم‌سازان ارشد نظام، امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند، در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم بر پا خواهد شد.

 صالحی اظهار کرد: معرفی ۱۳۳ دستاورد جدید در حوزه‌های مختلف، بویژه در حوزه تأمین نیازمندی‌های بخش سلامت، صنعت و کشاورزی و نیز یاری‌رساندن به طرح‌های تامین انرژی در سطح ملّی، گواهی روشن بر این مدعاست که این کاروان را سَرِ باز ایستادن نیست.

 معاون رییس جمهوری با اشاره به چند نمونه از دستاوردهای صنعت هسته‌ای گفت: به عنوان نمونه می‌توان به تولید سانتریفیوژ مورد نیاز مرکز انتقال خون، تولید ۱۱۰ زیست مولکول ایزوتوپی مورد استفاده در کیت غربالگری نوزادان، تولید صنعتی تیتانیوم گرید پزشکی مورد استفاده در ساخت ایمپلنت‌های کاشتنی در بدن انسان و تولید چند رادیوداروی جدید اشاره نمود که براستی مایه مباهات و در خور تحسین است.

وی با تاکید بر اینکه عزم راسخ متخصّصان حوزه علوم و فنون هسته‌ای جهت برپا نمودن هنگامه‌ای دیگر در عرصه فنّاوری کوانتومی از جمله ارتباطات امن کوانتومی از نظر اهل فن و دوستداران فنّاوری‌های نوین دور نخواهد ماند، یادآورشد: یکی از ثمرات دستیابی به فنّاوری صلح‌آمیز هسته‌ای، سرریز دانش هسته‌ای و زمینه‌سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم کاربردی در پهنۀ ایران اسلامی است.

صالحی گفت: ما بر سر آنیم تا ضمن پایبندی به قوانین و تعهدات بین المللی و نیز تعامل با جهان بر اساس سه مؤلفه عزت، حکمت و مصلحت، بر توفیقات و دستاوردهای خود بیفزاییم. ناگفته پیداست که ما همچنان به تداوم یافتن حمایت‌های بزرگان و مردم شریف و عزیزمان نیازمندیم و یقین داریم که در سایۀ تقویت روحیۀ وحدت و همدلی و پایبندی همگانی به شعار " اتّحاد ملّی و انسجام اسلامی" بیش از پیش در تحقّق اهداف کلان نظام در این عرصۀ راهبردی موفق خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: