اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - 06 April 2021
وزیر نیرو
وزير نيرو گفت: برنامه سال 1400 پويش #هرهفته_الف_ب_ايران حداكثر تا پايان فروردين ماه ابلاغ خواهد شد و به طور خاص طرح‌هاي معيني در بخش‌هاي مختلف تامين و توزيع آب و برق و جمع آوري و تصفيه فاضلاب تا پايان فعاليت دولت دوازدهم و تا پايان سال به صورت هفتگي به مدار بهره‌برداري خواهند آمد.
توسعه‌یافتگی بخش برق مي‌تواند جلودار نهضت اصلاح سيستم اجرايي كشور شودبه‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه در آئین افتتاح پروژه‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور با اشاره به تداوم پويش #هرهفته_الف_ب_ايران اظهار داشت: ايستگاه و هفته نخست پويش در بخش توزيع صنعت برق است و مراسم رسمي افتتاح طرح‌هاي متعددي در سراسر كشور برگزار شده كه در طول نيمه دوم سال 98 طرح‌ها به مرور به مدار بهره‌برداري آمدند؛  8 هزار كيلومتر تبديل سيم‌هاي مسي به كابل‌هاي خودنگهدار، حدود 9 هزار كيلومتر مدارهاي انتقال و توزيع برق كه به تازگي احداث شده، حدود 11 هزار دستگاه ترانسفورماتور توزيع و برق‌رساني به 600 هزار مشترك جديد در كنار انبوهي از طرح‌هاي ساز و كاري كه مجموعه اين‌ طرح‌ها سرمايه‌گذاري افزون بر دو هزار و 613 ميليارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند.

وي با تقدير از تمام همكاران صنعت آب و برق افزود: انبوهي از دستگاه‌هاي اجرايي و ستادي در داخل سازمان دولت و خارج از آن، در عرصه رسانه‌ها، بيرون از قوه مجريه و ديگر قوا در مجموعه‌هاي مردم‌نهاد و خود مردم پشتيباني كرده و مي‌كنند و با حمايت‌ها و انگيزه‌هايي كه از طريق آنها تدارك مي‌شود اين توفيق را پيدا مي‌كنيم كه به وظايف خود عمل كرده، از اين بابت از طرف تمام همكاران از اين مجموعه وسيع كه بويژه در دوران جنگ اقتصادي، ما را مدد دادند تا به طور نسبي شرمنده مردم نباشيم سپاسگزاري مي‌كنم.

اردكانيان گفت: امسال سال توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها از سوي مقام معظم رهبري نامگذاري شده است. نامگذاري سال يك موضوع اتفاقي نيست و چه بسا در مجال‌هاي متعددي در طول سال، فكر و تدارك مي‌شود كه نامگذاري سال بعد چه باشد و اين عنوان يك كپسولي است كه بايد و به درستي در عرصه‌هاي مختلف بازگشایی شده و مناسب با عرصه فعاليت، اين نامگذاري وسيله‌اي براي پيشبرد كارها قرار گيرد؛ در نهايت با سرافرازي نقش و سهم هر سازمان،‌ مجموعه و فرد در تحقق اين عنوان كه شعاري ملي است در پايان سال مشخص شود.

وي با اشاره به اینکه "توليد"، علاوه بر مفهوم فيزيكي و مادي مي‌تواند به عرصه توليد فكر هم تسري پيدا كند، گفت:‌ وظيفه داريم آحاد و مجموعه‌هايي از ما كه در صنعت آب و برق نقش و مسئوليت توليد فكر دارند هم به فعاليت خود بيافزايند. پشتيباني از توليد فكر و رفع موانع بر سر راه آن هم مي‌تواند در ذيل شعار سال دسته‌بندي شود.

وي افزود: براي توليد، توسعه و رشد حتما بايد سقف را خيلي بالاتر از آنچه كه هستيم ببينيم، اين به معناي دور شدن از وظيفه شرعي، اخلاقي و قانوني انگيزه دادن نيست،باید شاخص‌ها را با شاخص‌هاي جهاني تطبيق داده و سعي كنيم الگو بگيريم، علاوه بر آنکه هميشه بايد مرزهاي اخلاقي را هم رعايت كرد.

اردكانيان با بيان اين كه اخلاق حرفه‌اي اصلي‌ترين ستون خيمه توسعه‌يافتگي است، گفت: اين بدان معنا نیست كه مدام با پرخاشگري، ‌انتقادهاي بيجا و غيرسازنده انگيزه‌ها را كاهش داده و اميدها را كم كنيم.

وي ادامه داد:‌ اكنون بخش برق ما به حدي از توسعه‌يافتگي نسبي رسيده كه مي‌تواند جلودار یک نهضت اصلاح ادبيات سيستم اجرايي كشور شود.

وزير نيرو افزود:‌ ما يك دستگاه ارائه دهنده خدمات زيربنايي هستيم و آب و برق نقش زيربنايي را دارد.

وزير نيرو در پایان خاطرنشان کرد: ‌پويش #هرهفته_الف_ب_ايران نهضتي است كه در وزارت نيرو به عنوان باقيات و صالحات باقي مي‌ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر: