اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - 05 April 2021
معاون وزیر بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واکسیناسیون عمومی مردم با واکسن کرونای تولید داخل از اواخر بهار امسال در کشور آغاز می‌شود.
تزریق واکسن ایرانی کرونا از خردادماه آغاز می‌شودبه گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه سفر به استان مرکزی و بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک افزود: تزریق واکسن کرونا تنها میزان شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم الزامی است.
 
وی تاکید کرد: اکنون واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و سالمندان آغاز شده که به تدریج واکسیناسیون افراد پرخطر نیز آغاز می‌شود البته دنیا با یک بیماری ناشناخته مواجه است که متفاوت از ویروس‌های دیگر است.
 
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: قدرت بیماری زایی ویروس کرونا در طول یکسال گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه قدرت سرایت پذیری آن نیز بالا رفته است و همچنان میزان مرگ و میر در جهان بر اثر این بیماری رو به افزایش است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون دنیا اطلاعات کافی از این ویروس پیدا نکرده است، افزود: تنها حربه مقابله با این بیماری، در حال حاضر واکسن است که تزریق آن برای عموم مردم زمان بر است اما آیا واکسن همه اهداف را تعیین می‌کند هنوز مشخص نیست.
 
جان بابایی گفت: پیش‌بینی می‌شود که تزریق واکسن کرونا درصد مرگ و میر را کاهش دهد اما اینکه واکسن همه مشکلات را کاهش دهد امری نامعلوم است. در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی به صورت فزاینده‌ای در حال افزایش است و کرونای انگلیسی در دنیا نگرانی ایجاد و در تمام دنیا انتشار پیدا کرده است.
 
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین( ع) اراک نیز گفت: از یک هفته اخیر روند بیماری روبه افزایش است و البته استان مرکزی و خود شهر اراک دو هفته اول فروردین و دو هفته آخر سال ۹۹ شرایط پایداری داشت.
 
جان بابایی اظهاركرد: در این بازه زمانی تعداد بیماران بستری در کل استان کمتر از ۶۰ درصد بود که اکنون تعداد بستری‌ها به مرز سه برابر رسیده است. درطول یک هفته اخیر مراجعه بیماران سرپایی به غیر از مطب‌ها به بیمارستان‌ها نیز سه برابر افزایش یافته است. 
 
وی عنوان کرد: بیماری روند روبه افزایشی دارد و مشخص نیست قله این موج چه زمانی است و این مهم بسته به تصمیمات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است. تعداد تخت‌های بیمارستانی در همه جای دنیا محدود است اما زمانی که موج بیماری فراگیر شود باید اقدامی کرد که بر اساس نیاز ظرفیت  بیمار را پذیرش کنیم.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک در مقابله با این بیماری کارنامه قابل قبولی داشته است، گفت: اکنون کادر درمان مسلط هستند. با گذشت یک سال از بیماری با انرژی قبلی به مردم خدمت می کنند اما باید بر این امر واقف باشیم که تعداد تخت ها محدود است و مردم باید در این شرایط در خانه بمانند.
 
وی تاکید کرد: امید است منع ترددها  تاثیرگذار باشد اما باید این موج را خیلی جدی‌تر از موج های قبلی ببینیم تا شاهد روند روبه کاهش باشیم اکنون در استان مرکزی وضعیت شیوع رو به افزیش است.
نام:
ایمیل:
* نظر: