اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - 05 April 2021
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: فاز دوم واکسیناسیون پاکبانان پایتخت آغاز شده و قرار است ۱۴ هزار پاکبان در برابر ویروس کرونا ایمن سازی شوند.
آغاز واکسیناسیون پاکبانان شهر تهرانبه گزارش سرويس اجتماعي عصرپرس از شهرداری تهران، صدرالدین علیپور روز دوشنبه درباره واکسیناسیون کارگران پسماند پزشکی، کارگران در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا و پاکبانان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران گفت: به موازات ورود واکسن به کشور جزو اولین گروهایی بودیم که درخواست کردیم تا کارگران پسماند پزشکی سازمان مدیریت پسماند در اولویت دریافت واکسن قرار بگیرند. البته وضعیت تهران از منظر تعداد پاکبانان و کارگران حوزه پسماند متفاوت است و قابل قیاس با دیگر شهرها نیست.

وی با تاکید بر اینکه متولی کار واکسیناسیون، وزارت بهداشت است و اولویت نخست نیز با کادر درمان است، افزود: با این حال با پیگیری‌هایی که انجام شد درخواست کردیم که به دلیل اینکه کارگران پسماند  پزشکی نیز مانند کادر درمان مستقیما با پسماندهای کرونایی در داخل و خارج از بیمارستانها مواجه هستند در اولویت قرار داده شوند که این امر محقق و در گام اول این سهمیه به ما اختصاص داده شد و از امروز یا فردا واکسیناسیون این افراد که در فرآیند جمع آوری، انتقال،  دفع و دفن پسماندهای پزشکی دخیل هستند آغاز می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان پسماند تاکنون برای کارگرهای پسماند پزشکی و کسانی که در این سازمان به صورت مستقیم با ویروس درگیر هستند، حدود ۵۰۰ دز اختصاص داده شده است.

علیپور با بیان اینکه در گام دوم واکسیناسیون همه ۱۴ هزار پاکبان شهر تهران مد نظر هستند، ادامه داد:  از آنجا که پاکبانها نیز با پسماندها سرو کار دارند و بخش زیادی از این پسماندها که در منازل تولید می شود  شامل ماسک و پسماندهای کرونایی مبتلایان است، مکاتبه ای در خصوص واکسینه کردن پاکبانان انجام شده که در این باره نیز وزارت بهداشت بر اساس اولویت ها برای هر منطقه به صورت مجزا سهمیه هایی را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هر منطقه به دانشگاه علوم پزشکی و یا اداره بهداشت منطقه خود مراجعه می کند و واکسیناسیون پاکبانان مناطق بر اساس تقسیم بندی انجام شده، گام به گام و تدریجی انجام می شود، گفت: روز گذشته در واکسیناسیون تعدادی از پاکبانان منطقه ۹ آغاز و به صورت موازی در همه مناطق بر اساس سهمیه بندی های وزارت بهداشت در چند مرحله  انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: