اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - 05 April 2021
ظریف در ازبکستان:
وزیر امور خارجه با بیان اینکه تاریخ مشترک ایران و ازبکستان زمینه دوستی دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و ‌آب‌های آزاد را فراهم کند.
ایران می‌تواند راه‌ ترانزیت ‌ازبکستان به بازارهای جهانی را فراهم کندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، محمد جواد ظریف که به ازبکستان سفر کرده است پس از دیدار و گفت و گو با همتای ازبکستانی خود از مهمان‌نوازی دولت و ملت ازبکستان تشکر کرد و با تبریک جشن نوروز به مردم ازبکستان گفت:مردم ازبکستان با ما در نوروز و در بسیاری از موضوعات فرهنگی شریک هستند.

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت و گوهای امروز خود با عبدالعزیز کامل اف گفت: ما در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی فرهنگی و تقویت گسترش روابط بین ایران و ازبکستان و همینطور درباره همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه در رابطه با صلح افغانستان گفت وگو کردیم.

ظریف ضمن ابراز امیدواری به گسترش همکاری‌های دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند راه ترانزیت ازبکستان به بازارهای جهانی و آب‌های آزاد را فراهم کند.

رییس دستگاه دیپلماسی یادآورشد: حوزه‌های مختلف همکاری بین دو کشور وجود دارد، تاریخ مشترک بسیار طولانی ما زمینه برای دوستی بین دو ملت را بیش از پیش گسترش می‌دهد و امیدوارم در ملاقات امروز بعد از ظهر با آقای میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان این زمینه‌ها را گسترش بیشتری بدهیم.

وزیر امور خارجه امروز برای دیدار و گفت و گو با مقامات کشورهای ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان راهی آسیای میانه شده است.






نام:
ایمیل:
* نظر: