اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - 03 April 2021
استاندار تهران با اعلام افزایش مراجعات سرپایی و میزان بستری های بیمارستانی مبتلایان به کرونا در استان تهران گفت: کسانی که سفر بودند، داوطلب تست غربالگری کرونا شوند چرا که سفرها در انتقال چرخه ویروس نقش داشته است.
استاندار تهران: افراد به سفر رفته داوطلب تست کرونا شوندبه گزارش عصرپرس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز( شنبه) در نشست فوق العاده ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران با اشاره به افزایش شیوع کرونا در کشور گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که شده بود با کاهش فاصله گذاری اجتماعی و ترددهای بین شهرها و شهرستان‌های استان‌های دیگر مواجه شدیم که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشد.

استاندار تهران اضافه کرد: در مدیریت بیماری، شرایط خوبی نداریم و به غیر از استان خوزستان، در بقیه استان‌ها و شهرها وارد موج چهارم شیوع کرونا می‌شویم و با توجه به تراکم جمعیت و مسافرت‌هایی که صورت گرفت وارد موج چهارم می‌شویم و این جلسه را نیز برای ارائه چند دستورالعمل با هدف شکستن موج شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه حجم زیاد ترددها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث افزایش مراجعات سرپایی و میزان بستری ها در سطح استان تهران شد، ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌ها و رنگ بندی شهرستان‌های استان ضروری است و باید مطابق با رنگ بندی شهر و استان عمل کنیم و حضور کارمندان و حضور در مراکز خرید و مکان‌های پرجمعیت باید همراه با رعایت دستور العمل‌ها باشد و هیچ راهی بجز رعایت شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌های مصوبات ستاد ملی نداریم.

محسنی بندپی تاکید کرد: در بحث واکسیناسیون نیز انتظار داشتیم که در این ایام پوشش‌ها بیشتر شود، اما برخی از کشورها که تعهد کرده بودند و حتی پول واکسن‌ها را دریافت کرده بودند در بحث تامین واکسن به تعهدات خود عمل نکردند که امیدواریم در بحث تامین واکسیناسیون نیز اقدامات خوبی صورت گیرد و هدف ما بررسی وضع شهرستان‌ها و تشدید نظارت است تا بتوان موج چهارم شیوع بیماری کرونا را مدیریت کنیم.

به گفته وی، چند پیش فرض در ارتباط با ویروس کرونا وجود داشت که یکی از آن ها این بود که می‌گفتند ویروس جهش یافته همه سنی را درگیر می‌کند و این موضوع به واقعیت رسید.

وی ادامه داد: اگر قبلا در صورت ابتلا یک عضو خانواده به کرونا، ۵۰ درصد احتمال ابتلای دیگر اعضا بود الان به ۱۰۰ درصد رسیده است و این یعنی بر افزایش جهش ویروس افزوده شده است و ما با حجم زیادی از مبتلایان رو به رو خواهیم شد.

بندپی افزود: امروز پیک همه استان‌ها شروع شده ولی برای تهران دیرتر خواهد بود و در این میان ابزار مدیریت مثل غربالگری بسیار تاثیر گذار  است که خوزستان نیز از آن استفاده کرده است، باید نسبت به طرح محله محور قاسم سلیمانی یک نگاه جدی‌تر شکل بگیرد.

وی ادامه داد: به هر حال استان تهران با پیچیدگی‌های خاص خودش، باید به عنوان یک تکلیف قانونی نظارت‌ها در آن بیشتر شود.

بندپی بیان کرد: در پیک یک، 2 و سه نمودار به شکل خطی بالا نرفته بود اما الان به شکل خطی بالا رفته که این نشان می‌دهد باید خودمان را برای افزایش بیشتر مبتلایان آماده کنیم تا واکسن داخلی به مرحله تولید برسد.

اعمال محدودیت های کرونایی در شهرستان های قرمز و نارنجی استان تهران

استاندار تهران با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در شهرستان های قرمز و نارنجی استان تهران گفت: افرادی که سفر رفتند داوطلب تست کرونا شوند.

انوشیروان محسنی بندپی همچنین امروز در جلسه ستاد استانی کرونا اظهار داشت: با توجه به گزارش معاونت های بهداشت و درمان از ابتدای سال تا پایان دیروز میزان مراجعین سرپایی ۶۶.۶ درصد، مراجعین بستری ها ۷۵.۵ درصد و میزان فوتی ها ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۷ شهرستان استان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت قرمز و شش شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که جلسه فوق‌العاده برگزار شده چراکه میزان ابتلاء و سرعت چرخش ویروس جهش یافته زیاد است و باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا نسبت به کنترل بیماری اقدامات همه جانبه انجام شود.

استاندار تهران عنوان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت هایی در شهر های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود که فرمانداران مکلف شدند تا نسبت به نظارت و اجرای این محدودیت‌ها اقدام کنند.

محسنی بندپی سپس گفت: تشدید نظارت، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید است تا نسبت به کنترل بیماری اقدام شود همچنین طرح محله محوری شهیدسلیمانی نیز اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی سفر بودند، داوطلب شوند تا نسبت به تست غربالگری کرونا از آنها اقدام کنند چراکه سفرها در انتقال چرخه ویروس کرونا نقش داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: