اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - 31 March 2021
وزير نيرو در حاشيه جلسه هیئت دولت:
وزير نيرو گفت: در مجموع سال آبي 1400-1399، سالي است كه بارش‌های آن به نسبت متوسط بلند مدت، كم است. اگر بارش‌ نرمال و طبيعي را در طول 12 ماه، مجموعا 250 ميلي‌متر فرض كنيم، اين رقم امسال به حدود 170 تا 180 ميلي‌متر كاهش خواهد يافت.
بارش‌ها در سال آبی جاری کمتر از حد نرمال خواهد بودبه‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردكانيان» روز چهارشنبه در حاشيه جلسه هیئت دولت در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اظهار داشت: خوشبختانه چون از اين وضعيت تا حدودي اطلاع داشتيم برداشت‌هاي ما از مخازن سدها خيلي دقيق و ممسكانه بوده به نحوي كه اكنون حجم آب موجود در مخازن سدهاي كشور به نسبت سال قبل فقط 10 درصد و نه 40 درصد، كم است.

وي ادامه داد: با رعايتي كه مردم خواهند كرد هم در بخش كشاورزي كه مصرف كننده عمده است و بايد دستورالعمل‌ها و توصيه‌هاي مسئولان مربوطه در انتخاب نوع كشت و عدم كشت‌هاي ممنوع در برخي مناطق و روش آبياري رعايت شود و هم در بخش خانگي مردم مثل هميشه ملاحظات بهداشتي را رعايت و در مصرف آب دقت خواهند كرد تا بتوانيم تابستان را به آرامي و كنترل شده پشت بگذاريم.

وزير نيرو در خصوص بارندگي‌ها گفت: از اول مهر ماه تا پايان سال كه نيمي از سال آبي پشت سر گذاشته شده، در اين 6 ماه بارش‌ها به نسبت متوسط بلندمدت 33 تا 34 درصد كاهش دارد.

اردكانيان افزود: پيش‌بيني‌هايي كه براي فصل بهار (فروردين، ارديبهشت و خرداد) هم انجام شده حاكي از اين است كه باز بارش‌هاي اين فصل هم به نسبت متوسط بلندمدت بيش از 40 درصد كاهش خواهد داشت.

وي درباره تعرفه‌هاي آب و برق هم اظهار داشت: تعرفه آب و برق كساني كه در حد الگوي مصرف، مصارف متعارفي دارند، بيش از هفت درصد افزايش پيدا نمي‌كند؛ منتها پارسال تصويب‌نامه ديگري هم از اوايل آبان ماه با عنوان "برق اميد" و از اوايل دي ماه با عنوان "آب اميد" عملياتي شد كه براي كم مصرف‌ها(كساني كه تا يك سوم الگو، مصرف آب و برق دارند) دولت، تخفيف صد درصدي قائل شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: