اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - 30 March 2021
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۹۱ نفر از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسیده است.
شناسایی ۱۰۲۵۰ بیمار جدید و فوت ۹۱ بیمار کووید۱۹ در کشوربه گزارش عصرپرس، سیما سادات لاری روز سه شنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰ هزار و ۲۵۰ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و یک هزار و ۳۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین سه هزار و ۹۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: هم اکنون ۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است. همچنین ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

لاری گفت: متاسفانه شهرستانهای اصفهان و بندرعباس هم امروز وارد وضعیت نارنجی شدند. آغاز خیز چهارم کرونا در بسیاری از مناطق غرب و مرکزی کشور قطعی است و در حال پیشروی به سمت شرق کشور است. تعداد شهرهای قرمز و نارنجی رو به افزایش است.

وی ادامه داد: سفرها، دید و بازدیدها، برگزاری مراسم عزا و عروسی، تجمع در رستورانها و تالارها، پایین آمدن سطح مراقبت های بهداشتی و کاهش میزان استفاده از ماسک در جامعه از مهمترین عوامل خیز جدید کروناست. امیدواریم با تقویت حساسیت عمومی در بین مردم، شاهد تکرار تجربیات تلخ گذشته در همه گیری کرونا نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: