اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - 25 March 2021
بهره‌برداری از ۳۹ طرح‌ ملی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با اعتبار ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سه استان کشور با دستور رییس‌جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی آغاز شد.
بهره‌برداری‌ از ۳۹ طرح ملی در مناطق آزاد تجاری و اقتصادیبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، در پنجاه و نهمین برنامه پویش جهش تولید در نخستین پنجشنبه سال ۱۴۰۰ بهره برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در سه استان هرمزگان، آذربایجان شرقی و قم به صورت ویدئوکنفرانسی با دستور رییس جمهور آغاز شد.

براساس این گزارش، ۶ پروژه عمرانی به ارزش ۴۰ هزار و ۹۰۰میلیارد ریال و ۲۰ میلیون دلار امروز با دستور رییس جمهوری در مناطق آزاد کیش و قشم  به بهره برداری رسید که این میزان سرمایه گذاری ۳۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۱۰ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال هم دولت برای توسعه وعمران این مناطق هزینه کرده است.

این پروژه‌ها شامل مجتمع تجاری و اداری معراج، مرحله دوم شهرک آفتاب، سایت شناورسازی، ۹ طرح زیربنایی و تولیدی در قشم و همچنین مجموعه گردشگری و ورزش‌های زمستانی پنگوئن و مرحله دوم برج ساحلی پرشین کیش است.

 همچنین واحدهای تولید سازه‌های گلخانه‌ای "ره پویان جبهه سبز"، کاغذ شیمی پژوهش صنعت، تصفیه خانه فاضلاب و ۱۷ طرح زیربنایی و تولیدی از دیگر طرح هایی بود که توسط رییس جمهوری در منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

افتتاح ۵ طرح تولیدی دستگاه های الکترونیک و لوازم و ابزار، خوراک دام و طیور، لباس و مواد غذایی از دیگر طرح هایی بود که امروز توسط رییس جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در استان قم به بهره برداری رسید. با افتتاح‌ طرح‌های بزرگ ملی در مناطق آزاد و ویژه اقتصاد، در مجموع ۳۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای ۵ هزار و  ۴۲ نفر به بهره‌برداری رسید.


















نام:
ایمیل:
* نظر: