اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - 23 March 2021
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه تا پایان امسال واکسیناسیون ملی را انجام خواهیم داد، گفت: تا آن زمان لازم است که هموطنان نسبت به رعایت شیوه نامه ‌ها و دستور العمل های بهداشتی، با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت همراهی کنند .
واکسیناسیون ملی کرونا تا پایان سال انجام می‌شودبه گزارش عصرپرس، دکتر علیرضا رئیسی امروز در نشست خبری با تاکید براینکه وضعیت کرونا در بسیاری از شهرها نگران کننده است و به عنوان هشدار اعلام می کنیم که رعایت پروتکل ها و پرهیز از سفر و دورهمی بسیار مهم است، گفت: تجربه بیش از یکساله نشان می دهد. سفرها عامل افزایش بیماری است. کسانی که به هر دلیل در شهرهای زرد و آبی سفر کردند متوجه باشند که دورهمی ها و عید دیدنی ها حتی بیش از سفر خطرناک است. 

وی افزود:مساله ای که باعث می شود افزایش بیماری صورت بگیرد. دورهمی در فضاهای بسته است اگر مجبور شدید دیداری صورت بگیرد جایی باشد که تهویه مناسب داشته باشد، در صورت امکان در فضای باز  دیدارها صورت بگیرد یا در جایی باشد که تهویه مناسب هوا وجود دارد. حتما از ماسک استفاده کنید تا با رعایت این اصول خطر ابتلا و انتقال بیماری کم شود گر چه به صفر نمی رسد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: سعی کنید در شهرهایی که به سمت قرمز و نارنجی شدن می روند سفر نکنید. اگر به این شهرها سفر کرده اید، به سرعت برگردید و این مناطق را ترک کنید. از شروع این پاندمی همواره توصیه کرده ایم از سفر رفتن پرهیز کنید. تجمع، تردد و تهویه نامناسب سه عامل اصلی افزایش شیوع کرونا و بیماری کووید۱۹ است.

رئیسی گفت: قبل از شروع سال از مردم خواهش کردیم و همچنان خواهش می کنیم. علاوه بر اینکه پروتکل ها را رعایت می کنید. برای سفر برنامه ریزی نکنید زیرا سفر نقش مهمی در افزایش شیوع بیماری دارد و با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور وضعیت نگران کننده است و افزایش تردد و سفر باعث می شود ویروس جهش یافته که خطرناک تر است در کشور قالب شود.

وی افزود: باز هم از مردم می خواهیم به سفر نروید و اگر رفته اید سریعتر برگردید. امیدواریم مردم در سال جدید بیشتر پروتکل ها را رعایت کنند. تا تجربه های تلخ گذشته تکرار نشود.

رئیسی ادامه داد: درسال گذشته اگرچه هم‌وطنان زیادی را از دست دادیم و تعداد زیادی شهید مدافع سلامت به کشور تقدیم شد اما با همکاری و کمک‌های مومنانه و دعا و رعایت پرتکل‌ها از سوی مردم توانستیم کارنامه قابل قبولی در سطح دنیا داشته باشیم. امیدوارم در سال جدید با رعایت پروتکل‌ها از سوی هم‌وطنان شاید این ماه‌های آخر کرونا را با تلفات کمتری پشت سر بگذاریم. تا پایان امسال واکسیناسیون کامل مردم را انجام خواهیم داد اما در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها تا آن موقع این سیر به خوبی پیش نمی‌رود و عزیزان زیاد را از دست خواهیم داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به بیان آخرین وضعیت کشور و هشدارها پرداخت و گفت: روند بستری در آذربایجان غربی و ارومیه صعودی است و امکان قرمز شدن آن وجود دارد. در بوشهر، دیلم، کنگان و گناوه وضعیت به سوی نارنجی شدن است و اگر پروتکل‌ها رعایت نشود امکان قرمز شدن آن‌ها وجود دارد. همچنین شرایط در ایزه و بهبهان به شدت صعودی است و در سقز و بانه و بیجار و کردستان نیز با توجه به شراط صعودی امکان تغییر رنگ وجود دارد.

وی گفت: در استان تهران هم شرایط برخی شهرستان‌ها خوب نیست و احتمال قرمز شدن آنها وجود دارد. در تهران هم شاهد افزایش بستری ها هستیم و در فیروزکوه و دماوند روند بستری صعودی شده است و شهر پیشوا هم شرایط خوبی ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: