اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - 22 March 2021
وزیر بهداشت:
نمکی گفت: همکاران ما نگران افزایش موارد بیماری به علت شیوع ویروس جهش یافته کرونا هستند. از یک استان ۴۹ نمونه دریافت کردیم که ۲۹ مورد، ویروس جهش یافته کرونا بود.
نگرانی برای شیوع ویروس جهش یافته کرونابه گزارش سرویس اچتماعی عصرپرس، سعید نمکی در مراسم دیدار نوروزی رییس جمهوری با کادر بهداشت و درمان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، از محل سازمان اورژانس کشور گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان کشور در طرح سلامت نوروزی در خدمت مردم هستند و بیش از ۸۲۲ هزار مورد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی در همین چند روز داشتیم.

وی افزود: طرحی با عنوان «سلامت نوروزی» داریم که همکاران ما در این طرح آماده خدمت رسانی هستند. به دلیل آماده باش همکاران ما در بخش دولتی و خصوصی، امسال حدود ۵۶ هزار و ۴۰۰ جراحی غیر اورژانسی نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۸ بالگرد اورژانس، ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس، ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس ثابت و ۳ هزار پایگاه اورژانس سیار در سراسر کشور در خدمت مردم هستند. این سومین نوروزی است که همکاران ما در کنار خانواده نیستند. در سال ۱۳۹۸ وقوع سیلاب‌های گسترده، آنفلوآنزا، زائران اربعین مدیریت شد.

ساخت اتوبوس آمبولانس و تربیت تکنسین‌های خانم

وزیر بهداشت بیان کرد: برای اولین بار در کشور اتوبوس آمبولانس که تا امروز وارد کشور می‌شد، با تکیه بر تولید داخل ساخته شده است. یکی از نقص‌های ما در اورژانس، نبود تکنسین‌های خانم اورژانس بود که با تربیت این تکنسین‌ها، این نیروها نیز به اورژانس کشور اضافه شدند تا بانوان راحت‌تر خدمات بگیرند.

بازرسی‌های بهداشت محیط در نوروز

نمکی گفت: همکاران بهداشت محیط حدود ۲۳۲ هزار بازدید را برای شرایط بهداشت محیط نظارت می‌کنند. طرح شهید سلیمانی برای جلوگیری از شعله ور شدن بیماری کرونا در حال اجراست. همکاران ما در اورژانس و بیمارستان‌های کشور برای پذیرش بیماران غیرکرونایی نیز آماده هستند.

طرح‌های ۲۴۷ و ۷۲۴ برای سکته‌های قلبی و مغزی

وزیر بهداشت بیان کرد: طرحی با عنوان ۲۴۷ برای سکته‌های قلبی و ۷۲۴ برای سکته‌های مغزی داریم که در این چند روز چند صد نفر از هموطنان ما که دچار سکته‌های قلبی و مغزی شدند، از این عارضه جان سالم به در بردند.  همکاران آماده خدمت رسانی هستند و امیدواریم سال ۱۴۰۰ عاری از مشکلات سال ۱۳۹۹ باشد و مردم سالی آرام‌تر را طی کنند.

نگرانی برای شیوع ویروس جهش یافته کرونا

نمکی گفت: همکاران ما نگران افزایش موارد بیماری به علت شیوع ویروس جهش یافته کرونا هستند. از یک استان ۴۹ نمونه دریافت کردیم که ۲۹ مورد، ویروس جهش یافته کرونا بود.

وی اظهار کرد: بعد از یک ماه گسترش ویروس جهش یافته کرونا، آمار دو رقمی فوت روزانه را می‌بینیم که این ناشی از تلاش شبانه روزی همکاران ما است.





نام:
ایمیل:
* نظر: