اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - 18 March 2021
درخواست روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از ملت فهیم ایران؛
روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در پیامی، از مردم فهیم کشورمان خواستند تا در تعطیلات پیش رو، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هوشیار بوده و با رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی، از شیوع بیماری جلوگیری کرده و با مدافعان سلامت همراه شوند.
مراعات محدودیت ها به معنی همراهی شما با مدافعان سلامت استبه گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، متن این پیام به شرح زیر است؛   
 
با سلام و درود به مردم عزیز کشورمان 
 
بیش از یکسال از گرفتاری جامعه جهانی و ایران به بیماری کرونا گذشت. در این مدت شما مردم شریف با شرایط سختی رو به رو بودید، اما با لطف خدای مهربان و مجاهدت‌ فرزندانتان در نظام سلامت تاکنون شدت این گرفتاری کنترل شده است. در یک سال گذشته مدافعان سلامت تمام تلاش و همت خویش را برای سلامت مردم به کار بستند تا جایی که با تقدیم صدها شهید، حماسه ‌ای بزرگ از ایثار و فداکاری آفریدند که تحسین همگان را برانگیخته است.
 
ما روسای دانشگاه‌ ها و دانشکده‌ های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور در آستانه سال جدید و عید نوروز ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و آرزوی بهترین زندگی برای شما ملت شریف ایران، به نمایندگی از مدافعان سلامت، از همه شما عزیزان می خواهیم که به موارد مهم زیر توجه بفرمایید:
 
الف) همراهی بی مانند شما مردم عزیز در طول یکسال گذشته ستودنی است. ما می دانیم که تحمل محدودیت ها برای مدت طولانی بسیار دشوار است و خستگی عده زیادی از هموطنان را به همراه دارد. اما با یادآوری تاثیر مهم این محدودیت ها در پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان، تحمل سختی ها برای شما مردم فهیم که همیشه اولین دعا و خواسته تان برای یکدیگر "سلامتی" بوده است، آسان می شود. به علاوه، مراعات محدودیت ها به معنی همراهی شما با مدافعان سلامت است و مشاهده این همراهی و همدلی، سبب دلگرمی و تشویق کننده فرزندانتان برای تلاش بیشتر در نظام سلامت و ایستادگی در برابر دشواری این مسیر خواهد بود.
 
ب) دلسوزان کشور بارها در مورد خستگی مدافعان سلامت هشدار داده اند و از مردم خواسته اند از رفتارهایی که به گسترش بیماری منجر می شود، بپرهیزند. اگرچه خستگی کارکنان مساله ای واقعی و جدی است، اما محدودیت ظرفیت و امکانات درمانی نیز موضوعی نگران کننده است. در سال های اخیر زیرساخت های بخش سلامت در تمام نقاط کشور به خوبی توسعه یافته و تجهیزات فراوانی فراهم شده است، اما به هر حال مجموع این امکانات ظرفیت معینی دارد و در صورت افزایش شدید تعداد بیماران کرونا در مناطق متعدد کشور، تاب مقاومت در برابر بار بیش از حد را نخواهد داشت. اگر همه ما، خطرات ناشی از خیزش مجدد بیماری را دست کم بگیریم و در اجرای دستورالعمل های پیشگیری سهل انگاری کنیم، خطر بزرگی در کمین خواهد بود و بیم فاجعه انسانی در کشور خواهد رفت.
 
در روزهای پیش رو و به خصوص تعطیلات نوروزی، بسیار ضرورت دارد که شما مردم عزیز برای پیشگیری از شیوع بیماری هوشیار باشید. جدیّت در استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان های بدون تهویه، و خودداری از تردد غیر ضروری می تواند معجزه کند. به ویژه آنکه در آستانه تعطیلات نوروز جهش های جدید این بیماری مرموز، تهدیدهای ناشی از بیماری را دوچندان کرده است و هرگونه مسافرت و تردد، شانس آلوده شدن مناطق جدید را به ویروس جهش یافته افزایش می دهد.
 
سنت نیکوی عید نوروز همواره فرصتی برای شادی و سلامتی خانواده‌ های ایرانی بوده است. مبادا به سبب سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ های بهداشتی، در تعطیلات نوروز به جای جست و خیز کودکانمان در طبیعت شاد بهاری شاهد اوج گرفتن بیماری در بین خانواده ها و دوستان خود باشیم. ما باور داریم که نوروزمان می تواند شاد و سلامت سپری شود، اگر همگی خطر را جدی بگیریم و احتیاط را در هر حال رعایت کنیم.
 
سفارش مقام معظم رهبری مدظله العالی به مراعات دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از سفر در تعطیلات سال نو و انجام این توصیه توسط خود ایشان، الگویی تحسین برانگیز برای همگان است.
 
ج) سخن دیگر ما با مسئولان محترم کشور است. ما به عنوان مدافعان خط مقدم نبرد با بیماری کرونا از مقامات تصمیم گیرنده در کشور تقاضا می کنیم که بیش از پیش به حساسیت‌ های خاص نظام سلامت در مورد کنترل بیماری کرونا توجه فرمایند. اگر چه مردم شریف ایران در همراهی با نظام سلامت به کلیه توصیه‌ ها عمل می ‌نمایند؛ اما با توجه به شرایط کشور، انتظار داریم تصمیم های جدی با قاطعیت وسرعت بیشتر گرفته شود و به اجرا درآید.
 
مردم خوب ایران اطمینان داشته باشید که مدافعان سلامت جان بر کف از هیچگونه خدمتی دریغ نخواهند کرد و در تعطیلات امسال نیز همانند تمام 13 ماه گذشته دور از کانون گرم خانواده و حاضر در معرکه نبرد با کرونا به خدمت رسانی ادامه خواهند داد. اما باید بپذیریم که این خدمات زمانی به نتیجه می رسد که همگی برای اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا همدل و همراه باشیم. با توجه به پیش‌ بینی کارشناسان، روزهای روشنی در سال آینده پیش روی شما ملت شریف ایران خواهد بود که فرارسیدن آنها به صبر و رعایت محدودیت‌ های بهداشتی نیاز دارد.
 
از عمق جان امیدواریم که خداوند متعال به پاداش زحمات و سختی دوری از خانواده، آرامش و رحمت خود را بر دل‌ های مجاهدان فی سبیل الله فرو فرستد و هدف والای ایشان که حفظ سلامت و زندگی بهتر برای مردم شریف است را لباس واقعیت بپوشاند.
 
روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور
نام:
ایمیل:
* نظر: