اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - 16 March 2021
سخنگوی دولت گفت: نه تنها امنیتی‌سازی و منزوی کردن ایران توسط‌آمریکا را ناکام گذاشتیم، بلکه در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین المللی لاهه این کشور را به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی نشاندیم.
ربیعی: آمریکا را به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی نشاندیمبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی ربیعی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه مردم امسال سال نسبتا سختی را پشت سر گذاشتند، گفت: دولت به نمایندگی از مردم همه تلاش خود را به کار برد تا به رغم همه فشارهای داخلی و فشارهای بی‌حد و حصر خارجی هم به فکر زندگی امروز و هم زندگی فردای ایرانیان باشد.

 وی اضافه کرد: واقف هستیم جنگ اقتصادی و همراه شدن کرونا در سال ۹۹ فشار زیادی بر دهک‌های پایین اجتماعی وارد کرده است.

سخنگوی دولت گفت: امروز می‌توانیم بگوییم همه تلاش‌های مذبوحانه‌ای که خواهان فروپاشی ایران و زندگی مردم بوده‌اند، رو به پایان است و در نوروز جدید، سرسبزی جدید پیش روی ملت ما خواهد بود.

ربیعی با بیان اینکه دولت با همه توان خود در مقابله با کرونا در حوزه سلامت و در مقابله با جنگ اقتصادی در حوزه رفاه اجتماعی و همچنین در سیاست خارجی اقدامات بی‌شماری را سامان داده است، اظهار کرد: در سیاست خارجی موفقیت‌های بزرگی در سیاست خارجی به دست آورده‌ایم و نه تنها فشار کم نظیر دولت سابق آمریکا برای امنیتی‌سازی و منزوی کردن ایران را ناکام گذاشته‌ایم، بلکه به جای بحران آفرینی آمریکا او را در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل و دادگاه بین‌المللی لاهه به انزوای اخلاقی و محکومیت حقوقی نشاندیم.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه وارد کننده بنزین بوده‌ایم و امروز به صادرکننده بنزین تبدیل شده‌ایم، از افزایش ۴ برابری از دو و نیم میلیون تن در سال ۹۱ به حدود ۲۳ میلیون تن به در ابتدای سال ۹۹ در حوزه صنعت و معدن خبر داد و گفت: تولیدات داخلی ما به رغم ممنوع کردن بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ کالا افزایش یافت.

وی ادامه داد: در بخش صنعت هم تولید بسیار قابل توجه است  به طوری که تولید فولاد خام در کشور ۲۲ میلیون تن افزایش یافت و محصولات فولادی را به ۳۰.۸ میلیون تن افزایش دادیم.

سخنگوی دولت هدف از اعمال تحریم را قرار دادن ایران در دو وجه نخست به گرسنگی کشیدن مردم و دوم تبدیل جامعه به جامعه پوپولیستی، عنوان و تصریح کرد: اجازه ندادیم هیچ یک از دو سناریو محقق شود. آنها می‌خواستند رویارویی کاذبی بین دولت و جامعه ایجاد کنند. ما تلاش کردیم اثرات نتایج تحریم بر زندگی مردم را تا جای ممکن از آنها دور کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: دولت در این سال‌ها تلاش کرد با اتخاذ سیاست‌هایی به زندگی مردم بپردازد. در مورد حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنها به رغم مشکلات و مخالفت‌های انجام شده، اقدامات عملی انجام دادیم تا شاید لبخندی هر چند کوچک بر لبان بازنشستگان نشسته باشد.

 وی اضافه کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در ماه‌های نخست سال آتی ادامه خواهد یافت در مدت باقیمانده از عمر دولت تدبیر و امید، همسان سازی بازنشستگان و مستمری بگیران دنبال خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مصمم هستیم مرزهای تجارت و رفت و آمد همسایگی را با اقتصاد جغرافیایی امن و پرسود برای همه ملت‌های منطقه تبدیل کنیم، تصریح کرد: اطمینان داریم در ماه‌های نزدیک آینده، دولت آمریکا چاره‌ای جز تن دادن به روند صلح جهانی و پایان دادن به ظلم به ایران نخواهد داشت و زمستان برجام نیز به پایان خواهد رسید و فصل تازه‌ای از تعامل با جهان که رضایت و امنیت اقتصادی بیشتری برای مردم ما و همه ملت‌های منطقه فراهم می‌کند، آغاز خواهد شد.

ربیعی افزود: اگر دولت در هفت سال گذشته در برابر تحریک‌های خارجی و توهین‌های داخلی شکیبا نمی‌بود و به استراتژی تعامل با جهان متعهد نمی‌ماند، هیچ‌یک از اینها به دست نمی‌آمد. البته اگر به این صبوری و تعهد ادامه ندهیم، این دستاوردها حفظ نخواهد شد. ما مطمئن هستیم که در سایه حمایت رهبر انقلاب اسلامی روزهای سخت و زمستانی تحریم با درایت‌هایی که اتخاذ خواهد شد، به پایان خواهد رسید.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات دولت در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: ما در ارتباط با حوزه سلامت در این هفت سال و در سال ۹۹ اقدامات بسیاری سامان دادیم. در این مدت تخت‌های بیمارستانی ما به اندازه تمام دوران گذشته، اضافه شد.  ۳۶ هزار تخت بیمارستانی جدید و ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به طور کامل مورد بازسازی قرار گرفتند. تعداد تخت‌های آی سی یو ما بیش از دو برابر شد.

 وی گفت: امروز بیماران کرونایی حداکثر ۱۰ درصد هزینه را در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کنند و اگر بیمه روستایی داشته باشند، فقط ۵ درصد هزینه‌ها را در مراکز دولتی ما می‌پردازند.

ربیعی یادآورشد: در مقابله با کرونا در مدت زمان بسیار کمی تولیدات ماسک و ونتیناتور به صادرات رسید. همانند کشورهای توسعه یافته، ۴ کانون تولید واکسن مراحل موفقیت‌آمیزی را از سر گذرانده و موفقیت‌های آتی پیش‌روی ماست.

 یادآور شد: یادمان باشد که در فروردین و اسفند سال گذشته چه وضعیت روانی در جامعه حاکم بود و چگونه اخبار جعلی، کرونا را عاملی برای تهدید دولت و ملت ایران قرار داده بود. ما با وجود تحریم، گذاری موفق در مقایسه با سایر کشورها از کنترل ویروس داشته‌ایم و نوید می‌دهیم که واکسیناسیون گسترده در اوایل سال آینده نیز به ثمر خواهد نشست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت در حوزه اقتصاد و توسعه انسانی هم فعالیت‌های موثری داشت، افزود: در حوزه اقتصادی به‌رغم همه فشارها، کمبودها، نابسامانی‌ها و برهم خوردن تعادل و قصد اصلی آمریکا برای فروپاشاندن این نظام و مردم، دولت به موفقیت‌های قابل توجهی رسید. ما در اولین گام زیرساخت‌های فضای مجازی را گسترش دادیم و با تلاش زیادی به حفاظت از آن نیز پرداختیم و امروز می‌توانیم بگوییم مفهوم دولت الکترونیک محقق شده است.







نام:
ایمیل:
* نظر: